به گزارش ایرنا، در این همایش شعرا در وصف این شاعر برجسته ایران به شعرخوانی و پژوهش پرداختند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره قیصر امین پور گفت: هنرمندان در این همایش مشترک با خلق آثار پرمحتوا و تبادل آن با یکدیگر علاوه بر بالابردن سطح آگاهی خود در زمینه ادبی و سبک های ادبی یکدیگر را بهتر به هم می شناسانند.
حمید بهداروندی با بیان اینکه این همایش سومین برنامه مشترک با دیگر شهرهای خوزستان بود، افزود: از ابتدای سال تاکنون سه نشست تخصصی و شعرخوانی با شهرهای شوشتر و امیدیه برگزار شده است.
وی ادامه داد: این گونه همایش ها زمینه ساز تبادل فرهنگ ها در بین جوامع و شهرهای هنر پرور است و شهرستان های گتوند و شوشتر پیشینه تاریخی و فرهنگی زبانزدی دارند.
رئیس انجمن شعر قیصر امین پور گتوند نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: قیصر با زبان شعری خودش همان زبان ساده و روان، آن زبان ساده و ممتنع خلاقیت و نوآوری در مضمون به خلق تصاویر و تخیلات ناب شاعرانه دست زده است.
سجاد خسروی افزود: قیصر با اندیشه ای ناب و ارتباط های اجتماعی خود با دیگران تاثیر زیادی بر انسان ها و اندیشه های آنها گذاشته است.
وی زبان شیوا و ساده، استفاده از صنایع ادبی، نزدیکی به زبان گفت و گو و طبیعی بودن را از ویژگی های شعر قیصر نام برد و اظهار داشت: تخیلات شگرف، بی تکلفی در واژه ها، کشف های شاعرانه، ترکیب سازی، استفاده از زبان امروز، فراوانی و تنوع موضوع و قالب های شعری از دیگر ویژگی های این شعر هستند.
پیش از این مراسم حاضران با قرائت فاتحه به قیصر امین پور شاعر معاصر ادای احترام کردند.
به گزارش ایرنا قیصر امین‌ پور شاعر غزل سرای ایران دوم اردیبهشت سال 1338 در شهرستان گتوند به دنیا آمد و پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگی در سال 1378، بامداد سه شنبه هشتم آبان سال 1386 در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند به خاک سپرده شد.
قیصر امین پور در سال 1367 از موسسه گسترش هنر، جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال 1378 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه های 60 و 70 برگزیده شد.
گتوند از شهرستان های فرهنگی در شمال استان خوزستان واقع شده است.
7467/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.