به گزارش ایرنا سیدحکمت الله موسوی روز چهارشنبه در بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فضا سازی در مرزهای شلمچه و چذابه برای اسکان زائران و گردشگران مذهبی باید به گونه ای باشد تا زائران زمان بیشتری برای گردشگری در استان صرف کنند.
وی افزود: با توجه به مرزهای دیگر در کشور که دارای ظرفیت گردشگری مذهبی هستند باید شرایط لازم برای ورود گردشگر در استان خوزستان مهیا شود.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: با ایجاد زیرساخت ها در مرزهایی که گردشگران مذهبی به آن سمت می روند می توان زمینه اشتغال زایی و همچنین زمینه توسعه اقتصادی را فراهم کرد.
موسوی افزود: در مرز شلمچه و چذابه در زمینه زیرساخت های جاده ایی، پارکینگ و ایجاد فضاهای مورد نیاز اقدامات مناسبی انجام شد ولی برای جذب گردشگر مذهبی نیاز به فضا سازی مناسب تری می باشد.
وی با اشاره به ظرفیت فرودگاهی استان خوزستان تصریح کرد: خوزستان تفاوت زیادی با استان های کرمانشاه و ایلام دارد زیرا این استان دارای پنج فرودگاه است که می توان از این ظرفیت در راستای انتقال گردشگران مذهبی و زائران اربعین استفاده برد.
موسوی با اشاره به اتصال مسیر ریلی خرمشهر به بصره گفت: این مسیر ریلی در حال اتصال به بصره است و مسیر آبی نیز از خرمشهر به بصره راه اندازی شده که می توان کشش قوی برای حضور زائر و گردشگران مذهبی ایجاد کرد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: استان خوزستان شرایط مناسب تری نسبت به استان های دیگر دارد و این ظرفیت می تواند رونق گردشگری مذهبی را با تحول جدی مواجه کند.
مرز شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر و 25 کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه 2 گذرگاه اربعین حسینی در استان خوزستان هستند.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.