به گزارش ایرنا داریوش امانی عصر سه شنبه در بازدید از مرز شلمچه به جابجایی 603 هزار زائر در مرزهای سه گانه اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تا کنون 21 هزار و 982 سرویس از سراسر کشور تا مرزهای سه گانه زائران را جابجا کرده اند.
وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به واسطه مسئولیتی که در ستاد اربعین کشور دارد و ریاست کمیته حمل و نقل و سوخت را بر عهده دارد هر سال برنامه های زیادی را در راستای این حماسه اجرا می کند.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در بحث زیرساخت ها ، پایانه های مرزی، جاده ها، گارد ریل، علائم، روکش آسفالت اقدامات گسترده ای انجام شد و تدارکات لازم برای تسهیل در روند تردد زائران دیده شده است.
امانی تصریح کرد: تمام امکانات برای جابجایی زائران در مرزهای سه گانه دیده شد تا ظرف 72 ساعت تخلیه آنها انجام شود.
وی به زائران توصیه کرد که مرزهای شلمچه و چذابه را برای بازگشت انتخاب کنند .با توجه به ترافیک سنگین مواصلاتی به محور ایلام، کرمانشاه و مهران توصیه می شود زائران از مرزهای شلمچه و چذابه استفاده کنند تا شاهد ترافیک روان در مرزهای سه گانه باشیم.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته و ایجاد زیرساخت های مناسب در مرزهای شلمچه و چذابه تردد در این 2 مرز روان تر از مهران است و زائران با استفاده از این 2 مرز زودتر به مقصد خواهند رسید.
وی افزود: برای تسهیل در سرویس دهی به زائران در راه بازگشت، انتظار می رود آنها از مرزهای شلمچه و چذابه استفاده کنند.
امانی تصریح کرد: تا کنون 2 میلیون و 362 هزار و 651 زائر از مرزهای سه گانه تردد کردند که از این تعداد یک میلیون و 367 هزار و 182 نفر از مرز مهران، 700 هزار نفر از مرز شلمچه و 305 هزار نفر نیز از مرز چذابه تردد کرده اند.
معاون حمل و نقل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: اکنون اتوبوس هایی به تعداد مورد نظر برای جابجایی زائران در مرزهای سه گانه مستقر هستند، در شلمچه نیز بیشتر از ظرفیت زائران اتوبوس پیش بینی شده است تازائران در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد منتقل شوند.
امانی با اشاره به افزایش نیافتن نرخ کرایه جابجایی زائران نسبت به سال گذشته گفت: نرخ ها مانند سال گذشته محاسبه شد.
وی افزود: سامانه 3141 برای اعلام تخلفات معرفی شده تا نظارت دقیق تری بر نرخ ها و نوع خدمات دهی داشته باشیم و همکاران ما در پایانه های مرزی در صورت گزارش تخلف با خاطیان برخورد می کنند.
وی تصریح کرد: زائران تخلفات را به سازمان حمل و نقل مستقر در پایانه های مرزی گزارش دهند تا رسیدگی شود.
مرزهای شلمچه و چذابه 2 گذرگاه مرزی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.