پیمان جهانگیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود 60 هزار نفر از این تعداد در محل های مشخص در اندیمشک اسکان داده شده اند.
وی با بیان اینکه پذیرایی از 150 هزار نفر از زائران انجام شده است، گفت: درمجموع روزانه حدود 400 دستگاه اتوبوس و حدود 700 دستگاه خودروی سواری از زائران کربلا در محورهای ارتباطی شهرستان اندیمشک تردد دارند.
به گفته فرماندار اندیمشک بخشی از جمعیت زائران کربلای معلی از طریق خطوط ریلی با استفاده از چند رام قطار روزانه وارد شهرستان می شوند.
وی افزود: ترافیک در مسیرهای شهرستان اندیمشک طبق برنامه ریزی ها کنترل شده است و خوشبختانه تاکنون مشکلی درخصوص تردد زائران نداشته ایم.
جهانگیری اظهار داشت: 30 مسجد، حسینیه و مصلی و 50 منزل مسکونی مردمی آماده اسکان زائران کربلای معلی هستند.
وی افزود: عمده زائران خارجی از کشورهای آذربایجان، هلند، آلمان، تاجیکستان، ترکیه، پاکستان، چین و روسیه بوده اند که ازمسیر اندیمشک عازم کربلای معلی شدند.
وی گفت: با توجه به تردد فراوان زائران کربلای معلی از مسیر اندیمشک، خدمات رسانی در سطح شهرستان طی 2 سال اخیر افزایش یافته است.
فرماندار اندیمشک افزود: همه مراحل تهیه و توزیع غذا برای زائران با نظارت تیم های بهداشتی انجام می شود و بیش از سه هزار و 500 خادم به زائران در بخش های مختلف خدمات رسانی می کنند.
وی با بیان اینکه خدمات پزشکی درمانی به طور مرتب به زائران ارائه می شود، اظهار داشت: حدود 70 موکب با مشارکت مردم و شیفتگان اهل بیت(ع) در محورهای شهرستان پذیرای زائران هستند ضمن اینکه موکب مرکزی شهرستان اندیمشک در مقبره شهدای گمنام به صورت شبانه روزی از زائران استقبال و پذیرایی می کند.
جهانگیری افزود: 9 کمیته ستاد اربعین شهرستان اندیمشک برای این ایام در آماده باش کامل هستند.
وی با اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ عاشقان امان حسین (ع) در روز اربعین گفت: اجتماع بزرگ سوگواران اندیمشک در روز اربعین حسینی ساعت 9 صبح در محل مقبره شهدای گمنام برگزار خواهد شد.
7281/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.