به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان شکرالله سلمان ‌زاده روز یکشنبه اظهار داشت: از این تعداد 778 نفر بستری موقت شدند و با تشخیص پزشک بیمارستان صحرایی شلمچه تعداد 149 نفر از زائران نیز به بیمارستان ‌های پیشتیبان اعزام شدند.
وی افزود: دیگر مراجعه ‌کنندگان به بیمارستان صحرایی شلمچه سرپایی درمان شدند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: 46 پرستار به صورت تیم های چهار نفره در تمام ساعات شبانه روز در بیمارستان صحرایی شلمچه حاضر هستند.
سلمان زاده تصریح کرد: خدمات پرستاری به زائران در بیمارستان صحرایی شلمچه به صورت 24 ساعته انجام می شود و یک نفر نیز به صورت سوپروایزر شیفت خدمات‌ رسانی می‌ کند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه مراقبت ‌های بهداشتی در مرز شلمچه تا نیمه آبان ادامه دارد گفت: تاکنون در پایانه مرزی شلمچه بیش از 126 هزار زائر اربعین آموزش بهداشتی دیدند.
وی اظهار داشت: 519 بازدید از موکب، اماکن اسکان و مراکز پخت تعبیه شده در این نقطه مرزی صورت گرفته است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: 2 هزار و 474 بار کلرسنجی از این مخازن صورت گرفته و 125 نمونه‌ برداری میکروبی نیز اجرایی شده است، ضمن اینکه در مجموع یک میلیون و 165هزار لیتر آب گندزدایی شده است.
سلمان ‌‎زاده از توزیع بیش از 17 هزار ماسک بین زوار، مراجعه 860 نفر به پایگاه فوریت‌ های مامایی و بهره‌گیری 136 نفر از خدمات دندانپزشکی در مرز شلمچه خبر داد.
وی از انجام یک هزار و 760 مورد سمپاشی و گندزدایی محیطی در شلمچه خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی 300 نفر از زائران اربعین نیازمند مراقبت بودند.
13 هزار خادم در حدود450 موکب حسینی در مرز شلمچه کار خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.