به گزارش ایرنا استاندار خوزستان در این دیدار ضمن تشکر از استقبال گرم و پذیرایی برادران عراقی از زائران اربعین حسینی گفت:اربعین نمونه بارز اتحاد و برادری 2 کشور ایران و عراق است.
غلامرضا شریعتی اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق مشترکات زیادی با هم دارند که یکی از آنها زیارت اربعین است که باعث افزایش همکاری متقابل، برادری و دوستی 2 کشور شده است.
وی افزود:از آغاز حرکت زائران اربعین حسینی از 2 گذرگاه‌ مرزی شلمچه و چذابه ایران به سمت عراق هیچ مشکلی در زمینه تردد روان زائران در مرزها پیش نیامده و این مهم بیانگر تعامل خوب بین 2 کشور ایران و عراق است.
به گزارش ایرنا در ادامه این دیدار مرزی نماینده دولت عراق در مرزشلمچه نیز به روند بازگشت زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: دولت عراق تمهیدات ویژه‌ای برای بازگشت زائران به بصره و مرز شلمچه پیش‌بینی و در حال اجرا دارد.
سید سعد اظهار داشت:برای بازگشت زائران ایرانی علاوه بر افزایش تعداد قطارهای کربلا به بصره اتوبوس‌های ویژه و رایگان نیز در عراق تدارک دیده ‌شد.
وی افزود:در نقطه صفر مرزی عراق در شلمچه نیز تدارکات و تمهیدات ویژه ای برای سهولت بازگشت و بدون معطلی زائران ایرانی اتخاذ شده است.
سید سعد گفت: همکاری مشترک و نزدیک نیروهای عراق ،مرزبانی و جمهوری اسلامی ایران باعث تثبیت امنیت در نوار مشترک مرزی 2 کشور شده است.
به گزارش ایرنا در این دیدار سردار عبدالله نظرپور فرمانده مرزیانی خوزستان و اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند حضور داشتند.
از ابتدای ماه صفر تاکنون 750 هزار زائر اربعین از 2 گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان به عتبات عالیات اعزام شدند.
مرزهای شلمچه و چذابه 2 گذرگاه مرزی تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان می باشند.
گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر و 20 کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.