روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان یکشنبه گزارش داد : 'ساتیا نارا' استاد دانشگاه در حوزه مدیریت مواد زائد در دانشگاه 'روستوک' آلمان به عنوان سرگروه و سخنگوی هیئت آلمانی در بازدید و بررسی پسماند در خوزستان با ابراز رضایتمندی خود از این بازدید گفت: با توجه به مشاهداتی که از استان خوزستان داشتیم از لحاظ تنوع پسماند، بازیافت و دفن پسماند ظرفیت بالایی در خوزستان وجود دارد و ما امیدواریم با انجام مکانیزم های لازم، تکنولوژی های نو را به خوزستان وارد کنیم.
ساتیا نارا به مشکلات این برنامه اشاره کرد و افزود: باید با تدابیر و راهکارهای مناسب بتوانیم این پروژه‌ها را در استان اجرایی کنیم و با توافقی که بین کشور ایران و آلمان صورت می‌گیرد ،تا یک راهکار مناسب برای انتقال تکنولوژی در زمینه مدیریت پسماند در ایران ایجاد شود.
سخنگوی هیات آلمانی ابراز امیدواری کرد: با ورود هیات های آلمانی و سرمایه گذاران بتوان در پایان سال آینده میلادی پروژه طرح جامع مدیریت پسماند در خوزستان را آغاز کرد.
وی در زمینه فعالیت مدیریت پسماند گفت: شرکت های آلمانی در ایران مذاکراتی داشته و توانسته اند شرکت‌ها و دانشگاه‌هایی که توان همکاری در این پروژه با کشور آلمان دارند را شناسایی کنند و با بعضی از آنها وارد مذاکره شده اند، بنابراین عملا پروژه مدیریت پسماند در خوزستان آغاز شده و امیدواریم در پایان سال میلادی آینده به مرحله اجرا برسد.
همچنین 'مورتون همخوس' دکترای قانونگذاری در محیط زیست و نماینده شرکت 'ادلفی' از کشور آلمان که یکی دیگر از اعضای این هیات بود ، گفت: شرکت های آلمانی با توجه به پتانسیل بالای موجود در خوزستان می‌توانند در این استان کار و فعالیت داشته باشند و درخصوص راهکارهای مناسب، این شرکت ها می توانند با دولت آلمان جهت انجام کار وارد مذاکره شوند.
وی سفر خود به ایران و استان خوزستان را بسیار مفید دانست و گفت: با کسب اطلاعات از وضعیت مدیریت پسماند می‌توانیم ارزیابی خوب و راهکارهای مناسبی برای اجرایی شدن پروژه مدیریت پسماند داشته باشیم.
همخوس افزود: من برای اولین بار است که به ایران سفر کردم، مردم استقبال خوبی داشته و به گرمی ما را پذیرفتند و امیدوارم که بتوانیم راهکارهای مناسبی در زمینه مدیریت پسماند در این کشور اجرایی کنیم.
وی استقبال خوب مردم ایران را عامل خوبی برای فعالیت سرمایه گذاران آلمانی در ایران دانست که می تواند به بهره گیری از ظرفیت بالای تکنولوژی در زمینه مدیریت پسماند در خوزستان منجر شود .
'محمد بسیم' نماینده شرکت 'بلک‌ فارست' نیز با اشاره به فعالیت های متعدد این شرکت در ایران در زمینه مدیریت پسماند گفت: خوزستان پتانسیل بالایی در زمینه سرمایه گذاری در مدیریت پسماند دارد به همین دلیل امیدواریم بتوانیم در قسمت پسماند صنعتی و خطرناک در این استان فعالیت داشته باشیم.
وی گفت: در حال حاضر این شرکت با شرکت گاز ایران در زمینه مشاوره پسماند فعالیت می کند و شرکت بلک فارست در زمینه مشاوره پسماندهای خطرناک دارای تجربه بالایی است و در حال حاضر در کشورهای اردن،امارات متحده، گواتمالا و شمال عراق فعالیت می کند.
هیات پنج نفره از کشور آلمان، پیرو تفاهم نامه بین دولت های ایران و آلمان و همچنین تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزارت محیط زیست کشور آلمان در خصوص همکاری در زمینه انرژی‌های نو، مدیریت پسماند و بهره‌گیری از تکنولوژی نوین در کنترل آلودگی‌ها به خوزستان سفر کرده است.

9754/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.