اقبال طیب طاهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 370 مورد از این انشعاب ها تبدیل به انشعاب قانونی و مجاز شده است.
وی گفت: شهرستان دزفول 167 هزار انشعاب برق دارد که 820 اشتراک آن کشاورزی، 420 اشتراک عمومی، 303 اشتراک صنعتی، 190 اشتراک سایر مصارف و مابقی اشتراک خانگی هستند.
وی افزود: شهرستان دزفول بیشترین تعداد اشتراک های کشاورزی را در استان خوزستان دارد.

** اورهال ترانس های برق دزفول آغاز شد
مدیر توزیع برق دزفول گفت: از مهرماه عملیات اورهال ترانس های برق دزفول آغاز شده که این عملیات با استفاده از سه گروه گرم و سرد تا اسفندماه ادامه دارد.
وی با اشاره به شناسایی نقاطی که نیاز به تعمیر و تجهیز دارند، افزود: با این عملیات سالانه 50 درصد از مشکلات برق نقاط مختلف بر مبنای اولویت برطرف می شود.
طیب طاهر اظهار داشت: از سال 95 شستشوی شبکه های برق جدی گرفته شده که همزمان با عملیات اورهال انجام می شود.
وی افزود: ترانس ها با آب مقطر شستشو داده می شوند تا بر اثر پدیده ریزگردها دچار مشکل نشوند.

** برق رسانی به باغ های مرکبات دزفول طبق قانون انجام می شود
مدیر توزیع برق دزفول درخصوص برق رسانی به باغ های مرکبات دزفول نیز گفت: طبق ماده هشت قانون حفظ اراضی کشاورزی، حق نداشتیم برق ساختمان های باغ ها را تامین کنیم.
وی افزود: سال 96 با تصویب مجلس شورای اسلامی موظف شدیم به صورت موقت به ساختمان باغ ها برق و دیگر خدمات واگذار کنیم تا در مدت سه سال نهاد مربوطه نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کند.
طیب طاهر اضافه کرد: در صورتی که ساختمان ها غیرمجاز باشند، تخریب و اشتراک برق آنها جمع آوری می شود البته درصورت تغییر کاربری اشتراک دائم به آنها داده می شود.
وی گفت: از شهریور امسال نیز آئین نامه مقابله با خدمات غیرمجاز ابلاغ شده که طبق آن موظف شدیم به ساختمان هایی که قبل از سال 96 ساخته شده اند خدماتی چون برق ارائه شود به همین منظور هنگامی که متقاضی درخواست انشعاب برق می دهد از جهاد کشاورزی برای مشخص شدن زمان ساخت استعلام گرفته می شود.
مدیر توزیع برق دزفول افزود: به متقاضیان باغ هایی که قبل از ابلاغ این آئین نامه هزینه برق را پرداخت کرده اند اشتراک برق واگذار می شود.

** پیک مصرف برق تابستان امسال در دزفول 550 مگاوات بود
مدیر توزیع برق دزفول بر ضرورت مدیریت مصرف برق از هم اکنون تاکید کرد و گفت: پیک بار مصرف در تابستان امسال 550 مگاوات بوده که به شهروندان توصیه می شود در مصرف برق صرفه جویی کنند.
وی افزود: امسال استان خوزستان تنها استانی بود که با مدیریت درست خاموشی با برنامه اعمال نشد و خاموشی های صورت گرفته به علت اتفاقات برق بود که غیرقابل پیش بینی است.
طیب طاهر گفت: شبکه برق در شرایط بارانی پائیز و زمستان دچار بحران هایی می شود که باید با اتخاذ تدابیر لازم تعمیر تجهیزات معیوب در اسرع وقت انجام شود.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.