علی بازگیر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر لاله های سرخ امسال با محور نقش تئاتر در ترویج الگوی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، گرامیداشت حماسه چهارم آذر روز مقاومت مردم اندیمشک، تکریم دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حماسه های مدافعان حرم برگزار می شود.
دبیر جشنواره لاله های سرخ ترویج فرهنگ و معارف دینی با الگوپذیری از آئین ها و جلوه های اسلامی و بهره مندی از تاریخ ارزشمند و گنجینه ادبیات ایرانی را از محورهای این جشنواره برشمرد و اظهار داشت: توجه به حفظ، ترویج و توسعه آداب، سنن، رسوم و باورهای بومی و توجه به مفاهیم والای انسانی، نفی تروریسم و خشونت و کوشش برای صلح جهانی از دیگر محورهای این جشنواره می باشند.
وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر لاله های سرخ در بخش های صحنه ای و مهمان برگزار می شود، افزود: براساس محتوا و کیفیت از آثار هنرمندان کشور در بخش مهمان استفاده خواهد شد ضمن اینکه در مجموع از هر کارگردان فقط یک نمایش به مرحله نهایی جشنواره راه می یابد.
بازگیر گفت: بخش نمایش های صحنه ای این جشنواره به منظور اصالت بخشی به اهداف جشنواره با هدف پویایی و رقابت آفرینی در میان آثار پذیرفته برگزار می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا 20 آبان ماه اعلام کرد و افزود: این جشنواره از پنجم تا هفتم آذرماه با حضور مهمانان کشوری و استانی در اندیمشک برگزار خواهد شد.
وی گفت: به منظور گرامیداشت حماسه مقاومت و پایمردی مردم شهید پرور اندیمشک در چهارم آذر 65، این جشنواره از این پس در آذرماه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: سه داور بازبین کار بازبینی آثار ارسالی به جشنواره را عهده دار هستند و 27 آبان ماه نتایج بازبینی آثار اعلام خواهد شد.
دبیر جشنواره لاله های سرخ افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی اندیمشک، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.
جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ از جمله جشنواره های مطرح کشوری است که هر سال به میزبانی اندیمشک برگزار می شود.
7281/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.