به گزارش ایرنا وزش باد، صاعقه و بارش شدید باران سبب قطع برخی مناطق اهواز از جمله مناطق کیانشهر، کیان آباد و بخش هایی از کیانپارس شده است.
معاونت بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق منطقه ای اهواز درخصوص علت بروز قطعی برق در سطح وسیعی از شهر اظهار داشت: بارش باران و به ویژه رعد و برق شدید علت بروز قطعی برق در سطح شهر شده است.
سعید آقایی ادامه داد: دستگاهی به نام برقگیر وجود دارد که در صورت وجود رعد و برق شدید به طور اتوماتیک فرمان قطعی برق در جهت عدم آسیب رسانی به تجهیزات را صادر می کند.
وی درخصوص زمان رفع این مشکل گفت: مشکل قطعی برق در سطح شهر اهواز حداکثر ظرف 2 ساعت آینده حل می شود.
پیش از این نیز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اهواز از قطعی برق خط 132kv پست حمیدیه به علت صاعقه و بارندگی باران خبر داده بود.
بر اساس پیش بینی های اعلام شده از سوی اداره هواشناسی خوزستان آسمان استان تا 24 ساعت آینده نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق ، همراه با احتمال تگرگ بویژه در ارتفاعات، در بعضی ساعات با وزش باد قابل ملاحظه تا نسبتا شدید و تند باد لحظه ای است.
در 2 سال گذشته و پس از بحران ریزگردهای بهمن سال 95 اعتبارات بسیاری برای توسعه و تجهیز شبکه برق خوزستان و به ویژه اهواز اختصاص یافت اما همچنان با شروع فصل بارش ها شاهد قطعی برق در مناطق هستیم.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.