به گزارش ایرنا با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی (هشتم آبان) هزاران دستگاه خودرو سواری از شهرهای مختلف خوزستان به خصوص کلانشهر اهواز که برای مشایعت زائران و بازدید از مواکب مردمی در اطراف گذرگاه مرزی حرکت کردند در شهرهای بستان ، سه راهی چذابه ، الوان و اطراف پارکینگ های گذرگاه منتهی به چذابه را مسدود کردند.
وقوع چند تصادف زنجیره ای در این مسیرها نیز بر حجم ترافیک افزوده است.
ماموران انتظامی و پلیس راه نیز با حضور در محل گره های ترافیکی مشغول باز کردن مسیرها هستند.
بسیاری از خانواده های خوزستانی با خودروهای شخصی از نخستین ساعات صبح جمعه به منظور تبرک و همراهی با موکب دارانی که مشغول خدمت رسانی به زائران هستند به سمت گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز حرکت کردند که این مساله بر حجم ترافیک در این مسیرها افزوده است.
ماموران پلیس راه نیز با کنترل عبور و مرور خودروها تلاش می کنند مسیرهای منتهی به چذابه را باز و ترافیک را روان نگه دارند.
با این حال هنوز راه اصلی دسترسی به چذابه و مسیر منتهی به این گذرگاه مرزی تا لحظه مخابره گزارش (ساعت17) قفل است و تردد خودرو ها به کندی صورت می گیرد.
ایجاد ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به چذابه کار را برای خودروهای امدادی ، آمبولانس ها و خودروهای سنگین که مشغول رساندن تدارکات و وسایل مورد نیاز مواکب هستند سخت و دشوار کرده است.
در همین حال تعداد زیادی از خودروهای سواری که در اطراف توقفگاه شماره یک چذابه در محدوده ' توقف مطلقا ممنوع' و 'حمل با جرثقیل' پارک کرده اند بر پیچیدگی ترافیک افزوده است.
رئیس پلیس راه خوزستان در خروجی پارکینگ چذابه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حرکت هزاران خودرو شخصی به سمت گذرگاه چذابه و وقوع چند فقره تصادف سبب ایجاد ترافیک شده ولی ماموران پلیس راه با حضور در محل گره های ترافیکی سرگرم باز کردن مسیرها هستند.
سرهنگ رضا دولتشاهی عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را یکی دیگر از دلایل ایجاد ترافیک در مسیرهای اصلی گذرگاه چذابه عنوان کرد.
وی از عموم مردم خواست با خودروهای سواری به سمت گذرگاه مرزی چذابه نیایند تا تردد زائران با اختلال رو به رو نشود.
رئیس قرارگاه اربعین در چذابه نیز به ایرنا گفت: بسیاری از خانواده های خوزستانی طبق روال اربعین سال های گذشته برای مشارکت در خدمت رسانی به مواکب و بازدید از مواکب شهرستان خودبه چذابه و شلمچه سفر می کنند که این خانواده ها عموما' با خودرو سواری به این گذرگاه سفر می کنند.
علی حسین حسین زاده افزود: در 2 روز اخیر حجم زیادی از خانواده ها برای مشایعت و بدرقه زائران به گذرگاه چذابه سفر کرده اند که این مساله ترافیک سنگینی در جاده های منتهی به این محل ایجاد کرده است.
وی از رانندگان خودروهای سواری خواست با ماموران پلیس راه همکاری داشته باشند تا مشکلات و گره های ترافیکی به حداقل برسد.
هم اکنون ماموران پلیس راه از پارک کردن خودروهای شخصی در 50متری پایانه مسافری جلوگیری می کنند و درصورت مشاهده ، خودروهای پارک شده به پارکینگ انتقال می یابند.
تاکنون حدود 176هزار زائر از چذابه به کربلای معلی و نجف اشرف مشرف شده اند.
اربعین پارسال حدود 380هزار زائر از چذابه عازم عتبال عالیات در عراق شدند.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.