به گزارش ایرنا احمد مطیعی روز جمعه در حاشیه آغاز عملیات بیابان زدایی با استفاده از روش مالچ پاشی در سطح تپه های ماسه ای چذابه با حضور رییس دفتر ریاست جمهوری ادامه داد: مسیر مرزی چذابه که طریق الحسین نیز هست دارای بیابان وسیع با شن های روان می باشد که مشکلاتی را برای مسافران و زائران ایجاد می کند و به همین دلیل در اولویت قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در سال 9جاری از مجموع 11 هزار هکتار عملیات تثبیت شن های روان حدود یکهزار هکتار آن به بیابان های چذابه اختصاص یافته است، سال گذشته نیز 370 هکتار از اراضی همین منطقه مالچ پاشی شد.
مطیعی تصریح کرد: در هر هکتار از اراضی تا 10 تن مالچ استفاده می شود که در مجموع برای تثبیت یکهزار هکتار از شن های اراضی چذابه 10 هزار تن مالچ نیاز است.
وی یادآور شد: طبق روال سال های گذشته عملیات بیابان زدایی با روش مالچ پاشی و نهال کاری در نیمه دوم سال همزمان با آغاز بارش ها انجام می شود.
مدیرکل منابع طبیعی استان خاطر نشان کرد: امسال یازده هزار هکتار عملیات مالچ پاشی و نهال کاری انجام می شود که 110 میلیون لیتر مالچ از پالایشگاه آبادان به بیابان های دشت آزادگان، شوش و اهواز حمل می شود.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه از پیمانکاران بومی توانمند استفاده شده ، گفت: پس از این مرحله عملیات نهال کاری در سطح 11 هزار هکتار بر روی مالچ ها آغاز می شود.
وی اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار و مالچ مورد نیاز امکان توسعه عملیات بیابان زدایی تا سطح 20 هزار هکتار وجود دارد.
بنابراین گزارش، رییس دفتر نهاد ریاست جمهوری روز گذشته وبرای یک سفر دوروزه وارد اهواز شد ، شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، بازدید از طرح های مهار کانون های ریزگرد و سفر به چذابه و شلمچه با هدف بررسی روند خدمت رسانی و تردد زائران اربعین حسینی از جمله برنامه های این سفر دو روزه محمود واعظی است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.