به گزارش ایرنا یکی از دانش آموزان شرکت کننده در این تجمع که به صورت سراسری در کل کشور برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دانش آموزان پایه دوازدهم به زیاد بودن واحدهای درسی و زیاد بودن ساعت درس خواندن خود اعتراض دارند.
وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود گفت: با توجه به اینکه امسال باید در آزمون سراسری شرکت کنیم انتظار داریم که با تعطیل کردن روزهای چهارشنبه و پنجشنبه زمان بیشتری را برای مطالعه و درس خواندن برای شرکت در آزمون سراسری داشته باشیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دانش آموزان پایه دوازدهم دورس این دوره را با دوره پیش دانشگاهی مقایسه می کنند این در حالی است که دوره پیش دانشگاهی در سال تحصیلی جاری برداشته شده و دانش آموز با گذراندن دوره دوازدهم دیپلم خواهد گرفت.
جمشید کمایی ادامه داد: امسال دانش آموزان بر خلاف سال های گذشته که دوره پیش دانشگاهی
وجود داشت با گذراندن دوره دوازدهم متوسطه باید در کنکور شرکت کنند و با تغییرات جدیدی که ایجاد شده شاید هنوز دانش آموزان با این سیستم آشنایی ندارند البته سهم تاثیر نمرات آزمون نهایی در کنکور افزایش یافته و نمرات امتحانات نهایی در کنکور 30 درصد شده است.
وی با بیان اینکه وزارت علوم به دنبال این هست که کنکور را آرام آرام حذف کنند و در بیشتر رشته ها هم پذیرش بدون کنکور انجام می شود افزود: هم اکنون در بسیاری از رشته ها صندلی های دانشگاه ها بیشتر از متقاضیان است و داوطلب نیست.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: اما همچنان در برخی از رشته ها مثل پزشکی به دلیل بالا بودن متقاضی و رقابت کنکور وجود خواهد داشت.
کمایی ادامه داد: امسال هم آخرین سال استقرار نظام آموزشی جدید است و به همین منظور دانش آموزان ممکن است دچار اضطراب و استرس شوند چون محتوا و کتاب ها جدید هستند و ممکن است دانش آموزان نگرانی داشته باشند.
وی گفت: توصیه ما به دانش آموزان این است که تحمل داشته باشند و با وقت گذاری بیشتر برای شرکت در کنکور درس های خود را مطالعه کنند.
وی بیان کرد: برای دانش آموزان نظام قدیم همچنان بر اساس محتوای کتاب های قدیم کنکور برگزار می شود و برای دانش آموزان جدید نیز کنکور بر اساس محتوای کتاب های جدید است.
کمایی گفت: برای دانش آموزان پسر نیز به دلیل داشتن نظام وظیفه، پس از گرفتن دیپلم یک سال فرصت دارند برای شرکت در آزمون کنکور درس بخوانند و در کنکور شرکت کنند.
وی افزود: دانش آموزان پنجشنبه ها تعطیل هستند و می توانند از روزهای تعطیل برای مطالعه و آماده سازی برای حضور در کنکور استفاده کنند.
این تجمع پس از ساعتی به آرامی خاتمه یافت.
7158
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.