شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام در شش ماهه اول سال جاری با صادرات انواع محصولات شیمیایی ، آروماتیکی ، گازی و پلیمری رتبه نخست ارزش صادرات را در بین پتروشیمی های کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام در شش ماهه اول سالجاری با تولید بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات شیمیایی ، آروماتیک ، گازی و پلیمری یکی از نقش آفرینان اصلی  صنعت پتروشیمی کشور به شمار می آید و همچنین به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی این شرکت در این بازه زمانی با اختصاص سهم ۵/۹ درصدی از کل صادرات پتروشیمی کشور در رتبه اول ارزش صادرات قرار گرفت.

پتروشیمی بندر امام تا کنون مطابق دستورالعمل های دریافتی از هلدینگ خلیج فارس و در راستای حمایت از اقتصاد ملی و در پیروی از بخشنامه های دولت، تمام ارز حاصل از صادرات خود را در شبکه نیما به صرافی های مورد تائید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به فروش رسانده واز تاریخ ۲۲ فروردین تا ۱۶ مرداد با نرخ ۴۲۰۰ تومان و همچنین از تاریخ ۱۶ مرداد تا کنون با نرخ۷۵۰۰ تومان به فروش رسانده است.

شایان ذکر است شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام دارای شش شرکت تابعه است که شرکت های فراورش، بسپاران، کیمیا و کارون، شرکت های تولیدی این مجتمع محسوب می شوند که محصولات مختلفی را تولید و به بازارهای داخلی و خارج از کشور عرضه می نمایند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.