افزایش ابر و سپس بارش های فراگیر، رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ در استان خوزستان از اواخر روز پنجشنبه ۳ آبان ۹۷ لغایت اواخر روز شنبه هفته آینده ۵ آبان ۹۷ پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه اعلام کرد: با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص ورود یک سامانه باران زا به استان خوزستان، ابتدا افزایش ابر و سپس بارش های فراگیر، رعد و برق  و احتمال ریزش تگرگ در استان از اواخر روز پنجشنبه ۳ آبان ۹۷ لغایت اواخر روز شنبه هفته آینده ۵ آبان ۹۷ مناطق استان را در برخواهد گرفت.

کیامرث حاجی زاده افزود: بیشترین شدت بارش طی اوایل روز جمعه تا اوایل شنبه (۴ و ۵ آبان ۹۷) می باشد؛ همچنین به دلیل بالا بودن شاخص های ناپایداری  ترمودینامیکی انتظار وزش تندبادهای لحظه ای  و غبار محلی به ویژه در نیمه جنوبی، مرکزی و بخش هایی از غرب استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۳ و ۴ آبان ۹۷) رخ خواهد داد.

اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ کلیه تمهیدات لازم، آماده باش نمودن، برقراری کشیک شبانه روزی، حضور فرماندار در شهرستان مربوطه و عدم ترک محل کار بدون هماهنگی و با موافقت ستاد مدیریت بحران استان، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران  و دستگاه های مرتبط و مورد نیاز شهرستان در محل کار حضور داشته باشند.

آماده باش نمودن کلیه دستگاه های مرتبط و مراکز درمانی، خدماتی، اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان های شهرستان، ابلاغ به شرکت های برق جهت بازدید مستمر پستها و خطوط انتقال برق، شبکه های آبرسانی، سیستم ها و تاسیسات دفع فاضلاب و آب های سطحی،  سیل بندها و پلها و راه ها در مناطق  شهری و روستایی بازدید و بررسی شود.

اداره جهاد کشاورزی شهرستان جهت اطلاع رسانی و ارائه توصیه های مورد نیاز به کشاورزان جهت پیشگیری از وارد آمدن خسارت به کشت های زراعی و باغی، آمادگی کامل اداره های راه و شهرسازی و راهداری شهرستان  جهت انجام اقدامات مورد نیاز  در هنگام وقوع بارندگی، مسدود نمودن جاده های حادثه خیز (در صورت ضرورت با هماهنگی دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان طبق ضوابط)،  شعب هلال احمر جهت فراهم ساختن امکانات لازم برای امداد رسانی به موقع در صورت لزوم آمادگی کامل داشته باشند.

ارتباط مستمر با ستاد مدیریت بحران استان و اعلام آخرین وضعیت جوی شهرستان، شهرداری ها جهت اتخاذ تدابیر لازم در خصوص درختان و اجسام با احتمال سقوط، اتخاذ تدابیر لازم در خصوص تردد شناورها و قایق های تفریحی و … ابلاغ گردد.

همچنین در این اطلاعیه از ستادهای بحران شهرستان ها خواسته شده است به نکات ذیل توجه نمایند:

اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، عشایر، صیادان، کشاورزان، صاحبان قایق های موتوری، دامداران و افراد در معرض خطر وزش باد شدید و گرد و خاک جهت رعایت نکات ایمنی و بهداشتی مانند عدم تردد غیرضروری در مواقع وزش باد شدید و وقوع گرد و غبار و استفاده از ماسک مناسب و سایر تدابیر و توصیه های بهداشتی مورد نیاز با توجه به وضعیت حادثه خیزی هر شهرستان جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول و گزارش بعمل آمده را به اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان ارسال نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.