به گزارش ایرنا مواکب مردمی در نزدیکی مرز چذابه که تعداد آنان از 300موکب فراتر رفته با همه توان و شوری وصف ناپذیر از زائران اربعین پذیرایی و با روحیه ای بسیجی به زائران خدمت رسانی می کنند.
هر لحظه بر تعداد زائران اربعین حسینی در مرز چذابه افزوده می شود و جلوه های بی بدیلی که قلم و زبان از بیان آن عاجز است به نمایش گذاشته می شود.
در اینجا هر کس هرچه دارد در طبق اخلاص گذاشته ، بانوان نان محلی برای زائران پخت می کند و مردان و نوجوانان با انواع غذاهای گرم و نوشیدنی در خدمت زائران هستند.
مواکب مردمی که روز دوشنبه بر اثر بارش و باد شدید صدمه زدند به سرعت ساماندهی مجدد شدند و برای پذیرایی از زائران که برای چند ساعتی مختل شده بود از سرگرفته شد.
بیشتر مواکب از شهرها و روستاهای غرب خوزستان از هفته ها قبل با برپایی مواکب همه توان و توشه خود و عشیره را برای برپایی خیمه های عزاداری و پذیرایی از زائران بسیج کرده اند.
نظافت و آبرسانی به زائران اربعین توسط جوانان بامحبت مواکب انجام می شود و در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان همچون برق ، بهداشت ودرمان مشغول خدمت رسانی به زائران هستند.
عزم جزم برای عشق به حسین مرز و جغرافیا نمی شناسد ، جوان و پیر ، نژادها و قومیت ها را مرز چذابه که یکی از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
حاج علی عرب زاده از شوش که موکبش روزانه پذیرای صدها زائر اربعین است به خبرنگار ایرنا گفت:ما برای پذیرایی از زائران خستگی نمی شناسیم و شبانه روز در خدمت آنان هستیم.
وی که برای پنجمین سال متوالی است که موکب در چذابه برپا کرده است افزود: همه این امکانات از هدایای مردم و نذورات است و ما فقط امانت دار هستیم و امانت را به اهلش که زائران اربعین حسینی است می دهیم.
این موکب دار شوشی می گوید: تا هروقت لازم باشد در اینجا و در خدمت زائرات عزیز هستیم که امیدواریم امام حسین(ع) این خدمت ناچیز را از ما بپذیرد و خداوند در دفتر اعمال ماثبت و ضبط کند.
حاج راضی حمادی موکب دار اهوازی مستقر در چذابه با ابراز ارادت خالصانه به ساحت مقدس سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و درحالی اشکهایشان به نشانه محبت و همدردی با مصائب آن حضرت سرازیر شده بود می گوید: ما در این اینجا در حد توان و بضاعت در خدمت زائران هستیم.
وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز نتوانسته ایم خدمت در خور شان زائران عزیز ارائه کنیم از زائران عذرخواهی کرد و گفت: در این موکب غذای برای 500زائر در سه وعده مهیا و امکانات استراحت نیز فراهم است.
محمد درخشان سقای مواکب چذابه که متصدی توزیع آب معدنی اهدایی از کارکنان و مدیران موسسه مالی اعتباری کوثر است افزود:آب به صورت منظم بین مواکب توزیع می شود تا پس از خنک کردن آن با یخ بین زائران توزیع می شود.
وی گفت: حدود یک میلیون بطری 300سی سی در این موکب انبار شده که به تدریج توزیع می شود. توزیع آب تا بازگشت زائران به وطن ادامه می یابد.
به غیر مواکب مردمی که امکانات لازم و مورد نیاز زائران را تامین کرده اند دستگاه های اجرایی و عضو ستاد اربعین حسینی نیز با تلاش شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند.
برق پایدار ، دفع فاضلاب ، تامین امنیت ، اتوبوسرانی و گذرنامه از خدماتی است که دستگاههای اجرایی در منطقه چذابه مشغول ارایه هستند.
شهردار معنوی چذابه نیز به ایرنا گفت:همه خدمات مورد نیاز زائران تامین است البته بخش مهمی از خدمات توسط مواکب مردمی که داوطلبانه و خودجوش پای میدان هستند ارائه می شود.
محمد رستم منش افزود: در روزهای آینده که موج اصلی ورود زائران به چذابه شروع می شود به امکانات بیشتری نیاز داریم که در حال تامین از شهرهای معین هستیم.
مرز چذابه یکی از سه کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
تاکنون بیش از90هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابع راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.