به گزارش ایرنا وقوع گرد و خاک در مرز شلمچه موجب شد تا برخی زائران به خصوص افراد مسن برای در امان ماندن از گرد و خاک ساعاتی را در موکب های مستقر در این گذرگاه مرکزی ساکن شوند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان گرد و خاک ثبت شده در ایستگاه خرمشهر را 460 میکرو گرم بر متر مکعب بیان کرد و گفت: این میزان بیش از سه برابر حد مجاز است.
رضا جاوید میزان ذرات معلق در هوا ناشی از گرد و غبار در شلمچه را چند برابر بیش از حد مجاز عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه شلمچه یک دشت باز و بدون پوشش گیاهی است با کوچکترین وزش باد گرد و خاک ایجاد می شود بنا براین میزان گرد و خاک در این منطقه چند برابر بیشتر از خرمشهر است.
وی توزیع ماسک بین زائران اربعین را لازم دانست و گفت: کاشت درخت و کمربند سبز در شلمچه از راههای دراز مدت برای جلوگیری از گرد و خاک است.

**توزیع ماسک بین زائران در مرز شلمچه
رئیس فوریت های پزشکی دانشکده آبادان گفت: در پی بروز گرد و خاک سه هزار عدد ماسک بین زائران در مرز شلمچه توزیع شد.
شهرام مقام به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به گرد و خاک ایجاد شده در مرز شلمچه گروه های بهداشت محیط به صورت گسترده در طول مسیر و در پایانه مرزی اقدام به توزیع ماسک کردند.
وی با بیان اینکه برای توزیع ماسک بین زائران محدودیتی وجود ندارد گفت: این میزان ماسک در بین مواکب، عوامل اجرایی و زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه توزیع شد.
مسئول اداره هواشناسی آبادان نیز با اشاره با اخطار 29 مهر هواشناسی خوزستان گفت:از ظهر امروز لغایت اواخر سه شنبه، وقوع رگبار و رعد و برق، وزش بادهای قابل ملاحظه ،احتمال تگرگ و در برخی از نقاط آبگرفتگی معابر مورد انتظار می‌باشد.
علی تابع الحجه افزود: با توجه به ماهیت سامانه ناپایدار امکان شدت گرفتن بارش به صورت نقطه‌ای در سایر نقاط نیز وجود دارد.
وی گفت: علاوه بر این با توجه به وقوع تندبادهای لحظه ای ، برخاستن گرد و غبار و کاهش دید ناشی از آن به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان دور از انتظار نخواهد بود.
وی ادامه داد:خلیج فارس در یکشنبه و دوشنبه همراه با وزش باد نسبتا شدید و مواج پیش بینی می‌شود.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.