رضا نجاتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زائران تقاضای صدور روادید به عراق، درخواست خود را به روزهای آخر که گذرگاهه ای مرزی به طور معمول با ازدحام رو به رو هستند موکول نکنند.
وی گفت: هم اکنون امکان صدور روادید برای زائران اربعین حسینی در مدت 48ساعت فراهم است و زائران در فرصت باقی مانده می توانند با مراجعه به سامانه 'سماح' اقدام کنند.
وی از زائران اربعین حسینی خواست در شهرهای خود تقاضای صدور روادید عراق را از سامانه سماح داشته باشند و برای این کار به مرزهای چذابه و شلمچه مراجعه نکنند چون روادید در هیچ شرایطی در مرزها صادرنخواهد شد.
سخنگو و دبیر ستاد اربعین خوزستان از زائران خواست برای صدور روادید تنها به مراکز معتبر و زیر نظارت سازمان حج و زیارت مراجعه کنند در غیر این صورت امکان صدور روادید جعلی از سوی برخی سودجویان وجود دارد.
نجاتی از زائران اربعین حسینی که قصد دارند از 2 گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس کربلا و نجف مشرف شوند خواست به شایعات توجه نکنند و اخبار را از رسانه های رسمی کشور رصد کنند.
توقف نکردن خودرو در مسیر تردد زائران، ریختن زباله در مکان های تعیین شده ، رعایت بهداشت فردی با توجه به گرمای هوا ، توجه کردن به موارد ایمنی و توقف نکردن زائران در مکان های خلوت از توصیه های سخنگو و دبیر ستاد اربعین خوزستان به زائران است.

** عبور 125هزار زائر از گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه
سخنگوی ستاد اربعین خوزستان گفت: از 17تا 27 مهر در مجموع 125هزار زائر اربعین حسینی از طریق گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه رهسپار کربلای معلی و نجف اشرف شدند.
گذرگاه های مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در 15کیلومتری غرب خرمشهر 2 کانون اصلی و رسمی تردد زائران اربعین حسینی هستند.
در اربعین پارسال 380هزار زائر از چذابه و 650هزار زائر از مرز زمینی شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.
تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه روان گزارش شده است.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.