به گزارش ایرنا این کاروان که حرکت خودجوش و معنوی خود را در آستانه حرکت کاروان های اربعین حسینی از سراسر کشور به سمت گذرگاه های مرزی خوزستان و پیوستن به کنگره اربعین حسینی در کربلا شروع کرده اند در مدت سه روز پیاده روی ، خود را به گذرگاه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز می رسانند و بیرق سرخ عزاداری را در این منطقه به اهتزاز در می آورند.
بسیاری از جوانان و نوجوانان مشتاق نیز در مسیر حرکت این کاروان در شهرهای حمیدیه ، سوسنگرد و بستان و روستاهای اطراف به این کاروان حسینی می پیوندند تا محبت و عشق قلبی خود را به سیدالشهدا(ع) ابراز کنند.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی رئیس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان به خبرنگار ایرنا گفت: کاروان مشایه الاهواز' برای چهارمین سال متوالی است که حرکت خود را از مناطق حاشیه ای اهواز شروع کرده و به صورت منسجم و منظم مسیر 110کیلومتری اهواز تا مرزچذابه را طی می کنند و تعداد زیادی از این کاروان پس تشریفات قانونی رهسپار کربلای معلی می شوند.
وی گفت:بسیاری از دوستداران و دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در طول مسیر از این کاروان عشاق استقبال کرده و از آنان به شایستگی پذیرایی می کنند.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه هماهنگی لازم با پلیس راه و نیروی انتظامی برای تامین امنیت این کاروان انجام شده است افزود: این حرکت سرآغاز حرکت عظیم و عاشق گونه زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه های مرزی چذابه و شلمچه است.
در نخستین ساعات شروع حرکت کاروان پیاده روی مشایه الاهواز ، بسیاری از مواکب که دو سوی مسیر 'طریق الحسین' (اهواز - چذابه) مستقر شده اند ، از این کاروان با شربت و چای و قربانی گوسفند استقبال کردند.
بنا به این گزارش مواکب مردمی در گذرگاه مرزی چذابه از امروز سه شنبه با برافراشتن بیرق سرخ حسینی ، پذیرایی از زائران اربعین حسینی را شروع کرده اند.
پیش بینی شده از روز جمعه 27مهر ماه با خنک شدن هوا ، حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت 2 گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه شتاب می گیرد و تا چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می رسد.
پیش بینی شده بیش از یک میلیون زائر از سراسر ایران اسلامی و 93 کشور جهان از طریق مرزهای چذابه و شلمچه خود را به اجتماع عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی برسانند.
براساس تقویم رسمی کشور هشتم آبان ، مطابق با بیستم صفر ، روز اربعین است.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.