به گزارش ایرنا مهراله رخشانی مهر روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از دبستان 12 کلاسه شهید محمد طاها اقدامی در منطقه 2 هزار واحدی نفت سپیدار اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوزستان، سیستان و بلوچستان و لرستان از جمله استان هایی هستند که سرانه فضای فیزیکی آموزشی آنها زیر میانگین کشوری و باید هر چه زودتر این کمبود برطرف شود.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده که استان های با فضای فیزیکی آموزشی زیر میانگین کشوری، به حد میانگین برساند، گفت:مهر امسال هشت هزار کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش شد.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه بیان کرد: رشد اعتبارات امسال این سازمان
نسبت به پارسال این نوید را می دهد که بتوانیم سرانه فضای آموزشی را در تمامی استان ها به میانگین استاندارد نزدیک ، و مدارس خشتی و گلی را جمع آوری کنیم.
وی ادامه داد: در خوزستان مدارس خشتی و گلی ریشه کن شده و به دنبال جمع آوری مدارس کانکسی هستیم.
وی افزود:تا پایان سال تحصیلی جدید در 24 استان کشور مدارس خشتی و گلی برچیده می شود و 50 درصد مدارس خشتی استان سیستان و بلوچستان نیز تا پایان امسال برچیده می شود.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: از جمله اهداف این سازمان تکمیل پروژه های نیمه تمام مجتمع های آموزشی است.
پدر شهید ' محمد طاها اقدامی' نیز در این آیین بیان کرد: نامگذاری این مدرسه به نام پسرم نمونه دیگری از خونگرمی و وفاداری مردم نسبت به محمد طاها است.
وی گفت: فرزند من دیگر فرزند کل ایران است و مردم در آیین خاکسپاری محمد طاها و نامگذاری این مدرسه به نام او باعث مدیون شدن من به مردم خوزستان شدند.
یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به نامگذاری این مدرسه به نام شهید خردسال محمد طاها اقدامی بیان کرد: محمد طاها فرزند همه ملت ایران است و غنای فرهنگی کشور برای نسل های آینده است.
همایون یوسفی ادامه داد: امروز با حضور مسئولان کشوری شاهد بهره برداری از پروژه هایی هستیم تا سرانه آموزشی افزایش ، و فرسودگی فضاهای آموزشی خوزستان کمتر شود.
محمد طاها اقدامی، چهار ساله، در جریان حادثه تروریستی حمله به رژه نیروهای مسلح در 31شهریور امسال در اهواز توسط عوامل تروریستی، به همراه جمعی از مردم و نیروهای مسلح، به شهادت رسید.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.