عبدالامیر خطیب زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سینا موحد شطرنج باز زیر 10 سال خوزستانی پس از موفقیت در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با تشخیص کادر فنی تیم های ملی به مسابقات جهانی و آسیا اعزام می شود.
وی با بیان این که از ایران یک بازیکن با هزینه فدراسیون به مسابقات جهانی و آسیایی اعزام می شود گفت: موحد بعد از پویا ایدنی استعدادی نوپا در شطرنج ایران است و با توجه به سنی که دارد سال ها می تواند برای استان افتخارآفرینی کند، این بازیکن نونهال بسیار خوش فکر و قوی کار می کند و حتی توانایی افتخارآفرینی در آسیا و جهان را دارد.
رییس هیات شطرنج خوزستان با بیان این که در رده پایه ها عملکرد خوبی داریم گفت: شطرنج خوزستان در دوره های مختلفی قهرمانانی به ایران معرفی کرده که در آسیا و جهان عنوان دار بودند.
وی ادامه داد: شطرنج ورزشی است که بسیاری از مردم در خانه ها و یا در گوشی موبایل خود آن را بازی می کنند و به نوعی می توان گفت در بعد همگانی یک جامعه 30 هزار نفری داریم اما در بعد حرفه ای یک هزار ورزشکار سازمان یافته داریم.
خطیب زاده عنوان کرد: مسابقات تمام رشته های ورزشی یک یا 2 روزه تمام می شود اما مسابقات شطرنج چند روز طول می کشد و شاید یک بازی 4 ساعت زمان ببرد و باید گفت یک شطرنج باز به اندازه یک بوکسور حرفه ای انرژی مصرف می کند.
9879/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.