استاندار خوزستان گفت: اگر طرح های کارگروه ملی مقابله با ریزگردها در استان از سطح لازم برای اجرا در استان برخوردار نیست، دستگاه ها موارد و برنامه های جایگزین خود را اعلام کنند تا اعتبارات در مسیر اصلی و مورد نیاز استان هزینه شود

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در ستاد استانی مقابله با گرد و غبار، اظهار کرد: ورود سلیقه ای به موارد مشکل ساز است و لازم است موارد را با معیارهای علمی و بین المللی سنجید.

وی با اشاره به اینکه سیاه نمایی کمبودها و مشکلاتی مانند پدیده گرد و غبار، اقدام قابل قبولی نیست، گفت: باید صادقانه مشکلات را بیان کرد و در همین راستا لازم است فقط افراد مسئول در خصوص مسائل اظهار نظر کنند.

شریعتی تصریح کرد: اینگونه تعطیلی ها به وضعیت آموزشی دانش آموزان آسیب می زند و در این صورت است که خوزستان در رقابت با دیگر استان های کشور با افت مواجه می شود.

وی همچنین خطاب به اعضای ستاد استانی مقابله با گرد و غبار، عنوان کرد: اگر طرح های کارگروه ملی مقابله با ریزگردها در استان از سطح لازم برای اجرا در استان برخوردار نیست، دستگاه ها موارد و برنامه های جایگزین خود را اعلام کنند تا اعتبارات در مسیر اصلی و مورد نیاز استان هزینه شود.

قضاوت های غیر کارشناسی درباره تعطیلی مدارس

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان نیز در خصوص ایجاد پدیده گرد و غبار در صبح روز دوشنبه، عنوان کرد: از شب قبل از ایجاد گرد و غبار با مدیرکل هواشناسی استان در حال بررسی نقشه ها بودیم تا در زمینه فعالیت مدارس و ادارات تصمیم گیری صحیحی انجام شود.

کیامرث حاجی زاده با اشاره به اینکه فشارهای زیادی به مدیریت بحران به منظور تعطیل اعلام کردن مدارس و ادارات وارد شد، ادامه داد: با این وجود اعلام کردیم که روز دوشنبه تعطیل نیست و بعد از این قضاوت های چندانی خوبی را شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: مدیریت بحران از این به بعد پاسخگوی کم کاری دیگر دستگاه ها در حوزه گرد و غبار نخواهد بود و لازم است تا مسئولان مرتبط به وظایف خود توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.