به گزارش ایرنا همایون یوسفی روز دوشنبه در آیین استقبال از کاروان ورزشی خوزستانی در بازی ‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، بیان کرد:این موفقیت را (کسب 19 نشان رنگانگ) به جامعه ورزشی ایران و نیز خوزستان تبریک می ‌گویم و جا دارد از زحمات تمام مسوولان ورزش خوزستان به ویژه هیات ورزش ‌های جانبازان و معلولان و هیات ورزش ‌های نابینایان و کم‌ بینایان استان قدردانی کنم.
وی با بیان اینکه ورزشکاران خوزستانی‌ در این مسابقات سهم قابل توجهی در مدال آوری داشتند که این موضوع نشان از غنای ورزش استان است گفت:خوزستان یکی از قطب ‌های اصلی ورزش کشور است و هر زمان که ورزشکاران خوزستانی در میادین مختلف جهانی و آسیایی حضور پیدا کردند افتخارات خوبی برای ملت ایران کسب کردند.
یوسفی با اشاره به اینکه در زمینه تامین منابع مالی ورزشکاران خوزستان با مشکل روبه روهستیم که در این راستا مجلس و دولت پیگیر تمهیداتی برای ورزشکاران قهرمان هستند افزود: به عنوان عضو فراکسیون ورزش مجلس همیشه پیگیر مشکلات ورزش خوزستان بوده ام.
وی به تعامل خوب بین اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و وزارت ورزش اشاره کرد و گفت: امیدواریم این موضوع منجر به حضور پررنگ ورزشکاران خوزستانی در رده‌ های مختلف از جمله رده سنی بزرگسالان شود. هم اکنون حضور ورزشکاران خوزستان در بیشتر رشته‌ ها آن هم در رده‌ های پایه پررنگ است اما در رده سنی بزرگسالان متاسفانه به دلیل های نامشخص شاهد حضور کم رنگ خوزستانی ‌ها هستیم.

** کسب 15 درصد نشان های ایران در پاراآسیایی توسط خوزستانی ها
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز گفت: 15 درصد نشان های کاروان ورزشی ایران در بازی های پاراآسیایی جاکارتا توسط ورزشکاران خوزستانی کسب شد که این موضوع افتخار بزرگی است.
افشین حیدری با بیان اینکه خوزستان ظرفیت و استعدادهای بسیار زیادی دارد که باید آن را شکوفا کرد افزود: امیدوارم با برنامه‌ ریزی خوبی که برای هیات‌ های ورزشی جانبازان و معلولان و کم‌ بینایان و نابینایان خوزستان داریم، در بازی های پاراالمپیک 2020 سهمیه خوبی داشته باشیم.
وی گفت: آیین تجلیل از ورزشکاران مدال ‌آور خوزستانی در میادین مختلف همانند هر سال برگزار می ‌‌شود؛ همچنین آیین ویژه ای برای ورزشکاران و مدال آوران بازی‌ های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا با حضور استاندار نیز برگزار می شود.

** مسئولان از ورزشکاران جانباز و معلول حمایت کنند
رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان نیزگفت: ورزشکاران جانباز و معلول خوزستانی در این رقابت ها نسبت به دوره قبل فوق العاده ظاهر شدند که جا دارد مسئولان استان از ورزشکاران جانباز و معلول حمایت بیشتری داشته باشند.
مهرداد شیروانی به رشد 100 درصدی هیات ورزش ‌های جانبازان و معلولان خوزستانی به لحاظ تعداد ورزشکار و مدال آوری نسبت به دوره گذشته اشاره کرد و افزود:با وجود اینکه در بین هیات‌های سراسر کشور عنوان اول را به دست آوردیم اما از نظر مالی و زیرساختی شرایط خوبی نداریم و از استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که شرایطی را به وجود آورند تا بتوانیم این رشته را گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه مدال آوری ورزشکاران خوزستان در بازی های پاراآسیایی جاکارتا تنها 20 درصد از ظرفیت خوزستان محسوب می ‌شود گفت: با وجود اینکه خوزستان 30 شهرستان دارد اما تنها 10 شهرستان ما فعال هستند.
به گزارش ایرنا کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی‌ های پاراآسیایی جاکارتا با 51 نشان طلا، 42 نقره و 43 برنز در رده سوم جدول قرار گرفت که از این تعداد نشان 6 مدال طلا، 6 نقره و هفت برنز توسط خوزستانی‌ها به دست آمد.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.