فرامرز احمدی نژاد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: از جمله مشکلات استان ، نبود سرمایه لازم برای مشارکت و اجرای پروژه های بزرگ است.
وی با تاکید بر اینکه سهم سرمایه های اقتصادی در کشور در مقابل رقبای خارجی کم است، گفت: کشورهای دیگر در زمینه های مختلف رقابتی به خاطر نداشتن ساز و کارهای تجاری مناسب از ما پیشی گرفته اند.
این مقام مسئول در اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: شرایط موجود باعث تسخیر بازار توسط دیگر رقبا و کشورهای خارجی شده و قدرت تجار ایرانی برای حضور در بازار جهانی کاهش یافته است.
احمدی نژاد به وضعیت سهم پیمانکاران خوزستانی برای اجرای پروژه های عمرانی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در خوزستان نیز خلاهایی احساس می شود؛ تاجایی که به رغم بخشنامه های متعدد برای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اما پیمانکاران ما در برنده شدن و اجرای پروژه های عمرانی سهم بسیار کمی دارند.
رئیس کمیسیون صنعت، نفت و انرژی اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: با توجه به این شرایط یک هلدینگ قدرتمند در استان ایجاد خواهد شد تا ضمن حفظ بازار خارجی از اقدامات سرمایه گذاری و عمرانی فعالان اقتصادی، حمایت شود.
وی راه اندازی هلدینگ اقتصادی در استان را از جمله کارهای مغفول دانست و افزود: چنین اقدامی در شرایط اقتصادی کنونی ضروری است و همانطور که اتاق بازرگانی ایران با تشکیل چنین شرکتی موفقیت های قابل توجهی به دست آورده، عملی کردن این تجربه در استان نیز می تواند راهگشا باشد.
احمدی نژاد عنوان کرد: گروه های کارشناسی بررسی ها را برای تشکیل چنین هلدینگی در استان خوزستان آغاز کرده اند که بعد از اقدامات قانونی این طرح عملیاتی می شود.
رئیس کمیسیون صنعت، نفت و انرژی اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: دستگاه های دولتی در استان گاه به دلیل ناتوانی در جذب اقدام به بازگرداندن اعتبارات می کنند، در صورتی که با تشکیل این هلدینگ بخش زیادی از اعتبارات جذب و پروژه های موفق عمرانی زیادی اجرایی خواهند شد.

7148/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.