محمود معزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح برای دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی برگزار می شود ، افزود: این طرح شامل مجموعه ای از خدمات و اقدامات مختلف در جهت مصونیت بخشی و توانمند سازی دانش آموزان در راستای پیشگیری از گرایش آنها به آسیب های اجتماعی است که توسط اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اجرا می شود.
وی غربالگری، آموزش، مشاوره، درمان، مددکاری و بازتوانی را از مراحل انجام طرح مداخله و حمایت های روانی- اجتماعی ویژه دانش آموزان آسیب دیده دانست و گفت: مرحله اول این طرح برای نوجوانان در معرض خطر انجام می شود اما مرحله نهایی این طرح شامل درمان و بازتوانی دانش آموزان آسیب دیده خواهد بود.
وی بیان کرد: مراقبت مستمر نسبت به وضعیت خطر پذیری نوجوانان و مدارس خوزستان و طراحی الگو و ارایه خدمات برای مصونیت بخشی به دانش آموزان در معرض خطر و آسیب دیده بخشی از اهداف طرح مداخله روانی اجتماعی است.
معزی اضافه کرد: به منظور ظرفیت سازی برای مداخله سریع، به موقع و موثر در فوریت های اجتماعی دانش آموزان کارگاه های آموزشی سراسری «مدیریت مورد» نیز برگزار شد که در این کارگاه ها مباحثی با عنوان آشنایی با اورژانس اجتماعی ، شناسایی و غربالگری دانش آموزان در معرض خطر و آسیب دیده و نحوه مداخله مختصر و مراقبت اولیه در مدرسه مورد بررسی قرار گرفت.
در خوزستان یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در بیش از هشت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.