به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان: غلامرضا شریعتی در جلسه بازآفرینی شهری اظهار کرد: توسعه ناهمگون تبعات بسیار بدتری نسبت به عدم توسعه دارد زیرا پیامد توسعه ناهمگون احساس تبعیض است که این موضوع تبعات خطرناکی را متوجه جامعه می‌کند که بعضا قابل لمس هستند.

وی افزود: پیامد توسعه ناهمگون محرومیت‌ها در توسعه شهری است. بنابراین برای بهتر کردن محیط های شهری نیازمند همه جانبه بودن برنامه های بازآفرینی شهری هستیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوزستان نیازمند برنامه های طرح توسعه و بهسازی شهری است. ظرفیتی که در ستاد بازآفرینی کشور ایجاد شده بسیار خوب است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

شریعتی ادامه داد: نباید زمانی که ظرفیت هایی ایجاد می شوند در جلسات مختلف تنها جر و بحث کنیم و بحثها جنبه عملی نداشته باشند. باید بهره لازم را از این موضوع ببریم.

مرتبا در جلسات جدل می‌کنیم اما وقتی به جمع‌بندی می‌رسیم باید عمل کنیم.

وی گفت: به نظر می‌رسد وقتی به جمع‌بندی می‌رسیم هر کسی می خواهد نظر خودش را اعمال کند که این موضوع موجب می شود به نتیجه نرسیم و باید این شرایط تغییر یابد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: سیاست تغییر وضع موجود باید در مناطق هدف استان خوزستان در ابعاد اجتماعی و سیاسی دیده شود و تنها از یک منظر به توسعه همگون نگاه نشود.

شریعتی گفت: در این راستا هفت دفتر تسهیل گری توسعه محلی توسط استانداری خوزستان تاسیس شده و علاوه بر این تعداد، یک دفتر نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تاسیس شد.

همچنین امسال حداقل پنج دفتر تسهیل گری دیگر راه اندازیمی شود. تاکنون به هیچ استانی به اندازه خوزستان مجوز تاسیس این تعداد دفتر تسهیل گری داده نشده است.

وی بیان کرد:  مشکلات زیادی در خوزستان وجود دارد که نشان از کم توجهی یا بی توجهی به این اقلیم است که نتیجه این بی توجهی اکنون تبدیل به یک معضل شده است.

استاندار خوزستان گفت: بعضا می ببینیم که بین دستگاه‌ها بدبینی وجود دارد که باید رفع شود. باید روابط بین دستگاه‌ها اصلاح شود و نسبت به تصمیماتی که گرفته می شود متعهد باشیم.

شریعتی با اشاره به وضعیت منطقه "منبع آب" اهواز و حادثه ریزش کوه در این منطقه در سال گذشته تصریح کرد: منبع آب یکی از مناطق خطرناک است که در سال گذشته شاهد اتفاقات ناگواری در این منطقه بودیم. این منطقه بیش از ۴ هزار واحد مسکونی دارد که بیش از ۳ هزار واحد از این تعداد مشکل خاصی ندارند اما واحدهایی که در معرض خطر هستند و امکان درجاسازی برای این منازل وجود ندارد، باید به نزدیکترین نقطه جابه‌جا شوند.

وی عنوان کرد: بافت تاریخی موضوع مهمی است. وقتی وزارت کشور از مجموع ۱۷ نقطه هدف، سه محله را به خوزستان اختصاص داده است فرصتی برای خوزستان محسوب می شود. اگر از محله های بافت تاریخی به طور مناسبی استفاده و از آنها محافظت کنیم موجب خلق ثروت می شوند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1030014
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.