به گزارش ایرنا، محمدرضا عباسی روز شنبه در نشست خبری هفته ملی کودک در اهواز بیان کرد:
آموزش مهارت های اجتماعی مهم ترین آموزشی است که این کودکان می بینند تا دچار آسیب اجتماعی نشوند و با خودکنترلی که خواهند داشت توان و مهارت نه گفتن را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه 99 درصد از این کودکان دارای خانواده هستند، افزود: تاکنون 110 نفر از این کودکان در کلانشهر اهواز بازتوانی شدند اما از آنجا که مسایل اجتماعی با وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در ارتباط است چرخه ورود بچه ها به این گونه کارها همچنان ادامه دارد.
عباسی با اشاره به اینکه بهزیستی خود را یک دستگاه پرسشگر می داند، بیان کرد:بر اساس شرح وظایف تعریف شده، این سازمان پس از بروز یک آسیب، به موضوع ورود کنند.
وی با اشاره به آغاز هفته ملی کودک از 14 تا 20 مهر، ادامه داد: همه افراد زیر 18 سال کودک محسوب می شوند و باید بر اساس قوانین مربوط به این گروه سنی با آنها رفتار شود.
وی گفت:امروزه کودکان کار بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته اند و بخش عمده ای از آنها در چهار راه ها به گل فروشی، شستن شیشه خودرو و ... روی آورده اند.

* 246 مورد کودک آزاری در خوزستان
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خوزستان در ادامه با بیان اینکه 246 مورد کودک آزاری پارسال در خوزستان گزارش شد گفت: کودک آزاری از جمله مواردی است که اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی آن را با جدیت پیگیری می کند و در این زمینه با ارایه مشاوره و آموزش تخصصی در تلاش است تا از تکرار این آسیب اجتماعی جلوگیری شود.
وی افزود:در برخی از موارد نیز پرونده های کودک آزاری به دستگاه قضایی معرفی می شوند و مجازات سنگینی هم برای افراد متخلف تعیین شده است.
وی یادآور شد: در صورتی که شهروندان متوجه هرگونه آسیب اجتماعی به ویژه کودک آزاری شدند می توانند مراتب را از طریق شماره تماس 123 به اورژانس اجتماعی اطلاع دهند.
وی افزود: هم اکنون تعداد 800 مهدکودک زیر نظر بهزیستی در خوزستان فعالیت دارند که 50 درصد از این تعداد در مناطق شهری و بقیه در روستاها قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از برنامه های هفته ملی کودک در مهدکودک ها برگزار می شود، گفت:برای برگزاری جشن های این هفته در کنار کودکان معلول برنامه ریزی شده است و نیز جشنواره غذا ویژه هفته کودک در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز برگزار می شود.
عباسی ادامه داد: همچنین آیین گرامیداشت شهادت 'طاها اقدامی' کوچک ترین شهید حادثه تروریستی رژه اهواز، در مسجد منتظرالمهدی اهواز برگزار می شود.
گفتنی است، در سطح خوزستان 33 هزار خانوار بی‌ سرپرست و 80 هزار معلول زیر پوشش اداره کل بهزیستی هستند.
7148/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.