سرو قامتان بندر امام در حالی موفق به کسب عنوان قهرمانی در رقابت های جام باشگاه های آسیا شدند که با مشکلات فراوانی درگیر بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام تنها نماینده ایران در رقابت های جام باشگاه های غرب آسیا در این تورنمنت تنها با ۷ بازیکن راهی این دوره از مسابقات در کشور تایلند شد.

در ابتدا هیچکس به بندر امامی‌ها که تنها ۷ بازیکن در اختیار داشتند خوشبین نبود، هر چند که همه از مدیریت توانمند این تیم آگاه و به کارنامه و تر دستی های مهران حاتمی نیز آشنا بودند، اما آینده خوبی را برای بندر امامی ها در این دوره از رقابت ها پیش بینی نمی‌کردند.

اما با این اوصاف مهران حاتمی با ۷ بازیکن ایران را ترک کرد و راهی مسابقات شد و دیدار اول خود را هم با همان ۷ بازیکن آغاز کرد و ناباورانه موفق به شکست حریف خود شد.

در بازی دوم این رقابت ها، سجاد مشایخی به این تیم ملحق شد تا بندر امامی ها با ۸ بازیکن و ۱ سرمربی به قامت مهران حاتمی تیم ۸+ ۱ را تشکیل دهند و با وجود تحریم بازیکن و نداشتن حتی یک بازیکن خارجی راه را ادامه دهند و این پایان کار نبود و حتی عدم کمک تیم های داخلی و ندادن بازیکن به این تیم هم نتوانست جلودار یاوری و تیمش شود.

تیم پتروشیمی بندر امام با ۳ پیروزی متوالی و شکست حریفان قدرتمند خود یعنی نمایندگان کره جنوبی، چین و چین تایپه راهی مرحله نیمه نهایی شد که تا همین جای کار هم تیم ۱+۸ بندر امام تاریخ این باشگاه را دست خوش تغییرات کند و خط و نشانی برای آن دسته از تیم های داخلی که حاضر به مساعدت و همکاری با نماینده کشورمان نشدند کشیده باشند.

آسمان خراشان بندر امامی در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم مرالکو فیلیپین رفتند و با نمایش خیره کننده بهنام یخچالی فوق ستاره این تیم که به تنهایی ۲۹ امتیاز از این دیدار را به خود اختصاص داده بود توانستند با عملکرد چشم گیر و نزدیک خود با اختلاف ۵ امتیاز موفق به شکست مرالکو فیلیپین شوند تا این دیدار را با مجموع امتیاز ۷۹ بر ۷۴ پایان دهند.

شاگردان حاتمی بعد از این پیروزی راهی مرحله فینال رقابت ها شدند و با دست خالی به یک جنگ تمام عیار ورزشی در مقابل نماینده کشور ژاپن ظاهر شدند و تیم آلوارک توکیو را با اختلافی نزدیک شکست دادند و برای نخستین بار جام قهرمانی باشگاه های آسیا را بالای سر بردند.

بلند قامتان بندر امامی شب گذشته دهم مهرماه نه تنها توانستند تاریخ ورزش بندر امام را دستخوش تغییرات کنند، بلکه تاریخ این دوره از رقابت‌های جام باشگاه های آسیا را هم تنها با شرکت 7 بازیکن و قهرمانی در این دوره به خود اختصاص دهند و یک رکورد خارق العاده و عجیب را ثبت کنند.

تیم پتروشیمی بندر امام سه شنبه شب در مرحله فینال جام باشگاه های آسیا در کشور تایلند به مصاف نماینده کشور ژاپن رفت و در کوارتر نخستِ این تقابل بازی را با امتیاز ۱۶ بر ۸ واگذار کرد.

اما این پایان کار بندر امامی ها نماینده نام آشنای ایران نبود چرا که عضو ارشد تیم ۱+۸ این تیم، مهران حاتمی نقشه تازه ای را طراحی و برنامه ریزی کرد تا نماینده ایران نشان دهد حرف های زیادی برای گفتن دارد.

در کوارتر دوم این مصاف تیم پتروشیمی با یک دفاع منسجم و خط حمله آتشین خود توانست نبض بازی را در دست بگیرد و نتیجه این پریود را با امتیاز ۲۲ بر ۱۱ روی تابلو نتایج به نام خود ثبت کند.

در کوارتر سوم از نیمه دوم، بازیکنان تیم پتروشیمی نکات گوشزد شده و توصیه های انجام شده در وقت استراحت را به خوبی در زمین به اجرا در آوردند تا مهران حاتمی برنده نیمه مربیان شود و این کوارتر هم ۱۸ بر ۱۴ پیروز شوند‌.

هر چند که یک چهارم پایانی نماینده کشور ژاپن توانست پیروزی را به خود اختصاص دهد؛ اما در پایان ۴ کوارتر، این پتروشیمی بندر امام خوزستان بود که به عنوان نماینده ایران قهرمانی را پیشکش ورزش دوستان و علاقه مندان به ورزش دانشگاهی بسکتبال کرد و جام قهرمانی را با اقتدار بالای سر برد.

WhatsApp Image 2018-10-03 at 2.01.10 AM(1)

WhatsApp Image 2018-10-03 at 2.01.09 AM

WhatsApp Image 2018-10-03 at 2.01.11 AM

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.