به گزارش ایرنا با گذشت 2 ماه از اجرای طرح ساماندهی نمایشگاه های اتومبیل در آبادان و انتقال این صنف به شهرک خودرویی خارج از شهر، این طرح به طور کامل اجرا نشده و اعتراض نمایشگاه داران آبادانی را به دنبال داشته است.
هفتم اسفنده ماه 1396 شهرک خودرویی آبادان در راستای اهداف کلان منطقه آزاد اروند و ساماندهی صنوف آلاینده با حضور استاندار خورستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.
هدف از اجرای این طرح که با اعتبار 700 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به مساحت 4.5 هکتار در 18 ماه ساخته شده کم کردن بار ترافیکی در مرکز شهر و کاهش آلودگی های شهری اعلام شد.
در این شهرک 130 غرفه نمایشگاهی، 25 واحد اداری، 25 فروشگاه خدماتی همچون کارواش احداث شده به طور مستقیم برای 500 نفر و به صورت غیر مستقیم برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.
با گذشت 2 ماه از صدور دستورالعمل به نمایشگاه داران آبادانی برای جابجایی به شهرک خودرویی اعضای این صف از انتقال محل های تجاری خود به شهرک خودرویی خودداری کرده و روز دوشنبه با تجمع مقابل ساختمان فرمانداری ویژه خواستار توقف طرح جابجایی بنگاه های اتومبیل به محل جدید شدند.
این تجمع کنندگان به ایرنا گفتند: طبق قانون برای جابجایی بنگاه ها به خارج از شهر باید زمین دولتی با تسهیلات بانکی به بنگاه داران تعلق گیرد.
آنها افزودند: متاسفانه با قدرت نمایی بخش خصوصی این شرایط برای ما مهیا نشد و اکنون قصد دارند با اجبار و با قیمت بالا نمایشگاه را در اختیار نمایشگاه داران قرار دهند.
این نمایشگاه داران اظهار داشتند: ساخت شهرک خودرویی آبادان به لحاظ استاندارد با مشکل مواجه است ولی مسئولان به این موضع توجهی ندارند.
شهردار آبادان در این خصوص به ایرنا گفت:بر اساس قوانین شهرداری و بند 20 ماده 55 اصناف و مشاغل مزاحم در راستای روان سازی ترافیک شهری و کاهش مشاغل مزاحم باید از محدوده شهر خارج شوند.
حسین حمید پور اظهار داشت:قرار گرفتن بنگاه های معاملات خودرو در ابتدای میدان طیب به سمت لین یک باعث ایجاد ترافیک سنگین شهری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده است.
وی به افتتاح فاز یک شهرک خودرویی ابادان اشاره کرد و بیان داشت: سرمایه گذار بخش خصوصی آماده واگذاری غرفه ها به بنگاه داران به شرط تملیک با تسهیلات است خیلی از بنگاه داران خودرو نیز در شهرک خودرویی غرفه خریداری کردند.
حمیدپور گفت: شهرک خودرویی آبادان دارای پارکینگ مناسب، مراکز خدماتی، مسجد و مراکز تفریحی است و یک اتفاق جدید در توسعه و عمران شهری است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.