به گزارش ایرنا ، ولی اله حیاتی یکشنبه در جلسه ستاد اربعین در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه خرمشهر، نرخ روادید اربعین حسینی را سه میلیون و 770 هزار ریال بیان کرد و گفت: چهار دفتر رسمی حج و زیارت در خرمشهر و 2 دفتر رسمی در آبادان و یک دفتر کنسولگری عراق در آبادان برای صدور روادید فعال شده است.
وی با بیان اینکه تا 15 مهر باید بسیاری از زیر ساخت های لازم همچون خط ریلی و فیبر نوری در شلمچه تامین شود گفت : به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی باید تمامی امکانات و زیرساخت های لازم در مرز شلمچه فراهم شود.
حیاتی تامین آب مواکب و زائران را از دغدغه اصلی مسئولان ذیربط بیان کرد و گفت: امور آب استان وعده داده تا سهمیه آب خرمشهر را از طرح غدیر در این مدت باقی مانده افزایش دهد.
معاون استاندار با بیان اینکه ظرف مدت یک هفته مسئولان امور آب روستایی باید نسبت به تامین آب پایانه مسافری شلمچه اقدام کنند از مسئولان امور آبفای شهری خرمشهر نیز خواست تا آب مورد نیاز مواکب در مرز شلمچه نیز تامین کنند.
معاون مدیر کل راه آهن جنوب و مدیر پایانه راه آهن خرمشهر نیز در این نشست گفت: کلیه زیرساخت های راه آهن در خرمشهر و شلمچه برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران اباعبدالله الحسین (ع) آماده شده و تمهیدات لازم برنامه ریزی شده و راه آهن این آمادگی را دارد که به هر میزان تقاضای سفر هموطنان پاسخ مثبت دهد و با افزایش تعداد رام قطارهای فوق‌العاده زائران و اتباع خارجی را همچون سال های گذشته در مسیر خرمشهر - مرز شلمچه جابجا کند.
غلامحسین فارسیان اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی یک دستگاه ریل باس در مسیر خرمشهر به شلمچه و بالعکس پیش بینی و به صورت شبانه روزی و رایگان به زوار امام حسین (ع) خدمات رسانی خواهد نمود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر نیز در این نشست بر نظارت بهداشتی، پخت و پز مواکب در مرز شلمچه تاکید کرد و گفت: با توجه به گرمای هوا و فرارسیدن فصل التور(وبا) و افزایش بیماری های روده ای ضمن پیشگیری های لازم نظارت بیشتری بر طبخ و توزیع غذا و آب بین مواکب در مرز شلمچه انجام شود.
فرشید بهشتی افزود: علاوه بر آمادگی بیمارستان ولیعصر(عج) نیروهای بهداشت محیط ، فوریت های پزشکی و یک پزشک در پایانه مرزی شلمچه مستقر می شوند.
وی به صدور کارت سلامت ویژه مواکب یادآور شد و گفت: در ایام اربعین کارت سلامت به صورت رایگان برای متصدیان و افرادی که در مواکب به زائران خدمات رسانی می کنند، صادر می شود.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.