به گزارش ایرنا عبدالکریم درویش‌زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سالن جلسات این اداره کل با اشاره به اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده در حمل بار تکمیل کمربندی نظامیه به میاندشت و خط دوم اهواز به اندیمشک است ادامه داد: با تکمیل این خط حمل و نقل ریلی در منطقه تسهیل می یابد.
وی با اشاره به اینکه خط دوم سر بندر به بندر امام (ره) جزو اولویت‌های این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: حمل شمش تولیدی فولاد خوزستان از ایستگاه میاندشت به بندرامام (ره) و حجم آن امسال بیش از 2.5 میلیون تن برآورد شده‌است.
درویش زاده یکی دیگر از گزینه های هدف برای به روی ریل آوردن تولیدات این کارخانه را روغن کشی ماهیدشت دانست و یادآور شد: اتصال، ترمیم و بهسازی حدود 10 کیلومتر خط فرعی کارخانه روغن کشی ماهیدشت و اتصال خط انبارهای کارخانه کلهر به ریل در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه، ظرفیت بارگیری این اداره کل یک میلیون تن افزایش می یابد افزود: در این زمینه ادوات روسازی سوزن و ریل مورد نیاز برای اتصال 600 متر خط فرعی را راه‌آهن جنوب تامین و به کارخانه کلهر تحویل داده‌است.
درویش زاده خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ظرفیت کارخانه هزار دانه نیز، ادوات سوزن و خط مورد نیاز برای احداث 300 متر خط فرعی را به این کارخانه تحویل داده و با تکمیل آن حدود 500 هزار تن به ظرفیت بارگیری منطقه افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تکمیل خطوط ایستگاه بندر ماهشهر در دستور کار این اداره کل قرار دارد یادآور شد: در این زمینه مذاکراتی با پتروشیمی بندر آزاد ماهشهر انجام شده که با مشارکت آنها این پروژه به اتمام برسد.
در سال های بین 90 تا 95 بالغ بر 211 میلیون تن بار توسط شبکه ریلی کشور جابجا شده درحالی که میزان بار جابجا شده توسط خطوط غیر ریلی در همین مدت 242 میلیون تن بوده است.
در برنامه ششم توسعه دربخش راه آهن، برای حمل مسافر سهم 20درصدی و برای حمل بار 30درصد رشد در نظر گرفته شده است.
خوزستان تنها استان دارای 2 اداره کل راه آهن است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.