مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان گفت: همزمان با دومین روز از هفته گردشگری اتوبوس های دریایی در مسیر بصره- خرمشهر با هدف توسعه گردشگری دریایی راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا ایزدی اظهار کرد: یکی از راه‌های ارتباطی خرمشهر به عراق، راه ارتباطی آبی از طریق بندر خرمشهر به بصره است. این مسیر در دهه‌های گذشته علاوه بر انتقال و صادرات کالا، در حمل مسافر نیز مورد استفاده بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر احیاء این مسیر از دو جهت حایز اهمیت است، ادامه داد: بعد اول ماهیت منطقه آزاد اروند و ورود جمع کثیری از گردشگران عراقی و بعد دوم خروج و ورود زائران برای زیارت عتبات عالیات است که با نزدیک شدن به ایام اربعین جمعیت مشتاقان افزایش خواهد یافت.

ایزدی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری دریایی، بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط بخش خصوصی و حمایت بخش دولتی، دو کشتی مسافربری در مسیر بصره_ خرمشهر رسماً آغاز بکار کردند و 80 گردشگر عراقی از این طریق وارد خرمشهر شدند.

وی تصریح کرد: تردد در مسیر دریایی خرمشهر به بصره در حدود یک ساعت و نیم طول خواهد کشید که در آن علاوه بر چشم اندازهای زیبای طبیعی، بخشی از آثار باقی مانده از دوران دفاع مقدس نیز قابل مشاهده است که از جمله آن می توان به یادمان نهر خین، جزیره ام الرصاص و قسمت هایی از بندر خرمشهر که یادگارهای دفاع مقدس را در خود نمایان دارند، اشاره کرد.

جابر ناحیه مدیرعامل شرکت بین المللی برلیان اروند و سرمایه گذار پروژه نیز در این خصوص، اظهار کرد: خط آبی بصره _ خرمشهر را با دو اتوبوس دریایی فعال کردیم و تعداد ۸۰ نفر را از کشور عراق به خوزستان آوردیم.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح این بود که تردد دریایی را نیز با عراق در قالب گردشگری توسعه دهیم.

ناحیه با اشاره به قرار داشتن در ایام محرم، افزود: اجرای این پروژه و راه اندازی خط بصره_ خرمشهر در زمان فعلی که تردد برای زیارت بیشتر است، اتفاق افتاد تا از ظرفیت های گردشگری آبی نیز برای تردد مسافران در این خط استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای شروع کار، دو اتوبوس دریایی را چارتر کردیم، ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: در آینده، این تعداد افزایش یافته و پروژه گسترش داده شود تا گردشگری آبی سهم بیشتری را در جابجایی مسافران کشور عراق داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.