به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین که جمعی از خانواده های شهدای این حادثه تروریستی ، مسئولان استانی و دوستداران و ارادتمندان شهدای عزیز این حادثه حضور داشتند در هفتمین شب از شهادت مظلومانه این شهیدان ، به یاد هر شهید ، یک نخل که نشان از مقاومت و ایثار است در بوستان شهید سبحانی در بلوار قدس اهواز غرس شد.
جواد الباجی نماینده مردم اهواز ، حمیدیه ، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی در این آیین که در میان سوگ و اشک خانواده های شهدای این حادثه برگزار شد با تجلیل از خانواده های شهدای این حادثه و دعا برای شفای عاجل مجروحان اظهار داشت:انتقام سختی در انتظار تروریست های بی رحم و حامیان خبیث آنان خواهد بود.
وی گفت: تروریست های با عمل جنایتکارانه خود می خواستند در درون جامعع شکاف ایجاد کنند ولی حضور حماسی مردم در تشییع پیکر شهیدان و اتحاد بیش از پیش اقوام در استان خوزستان ، نقشه کثیف آنان را نقش برآب کرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با ابراز همدردی با خانوادهای معظم این شهیدان مظلوم که در بین آنان محمد طه اقدامی کودک چهار ساله به چشم می خورد بیان کرد:مردم ولایی خوزستان همیشه در کنار و با نظام اسلامی بوده و هستند و نبرد هشت ساله مقابل تجاوز صدام معدوم نمونه ای از دلبستگی به نظام اسلامی و میهن اسلامی است.
الباجی با تقبیح فرقه وهابیت و اقدام های غیرانسانی و تروریستی آنان در عراق و سوریه اظهار داشت: وهابیون و تروریست ها از ضرباتی که از رزمندگان و شهدای مدافع حرم خوردند از مردم انتقام گرفتند ولی خون به ناحق ریخته شهدا گریبان آنان خواهد گرفت و به سزای عمل خود خواهند رسید.
عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران خوزستان در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی اهواز گفت: جنایتی که مزدوران مثلث غربی- عربی - عبری انجام دادند قصدشان این بود با ترور کور ضربه ای به نظام اسلامی و وحدت مردم بزنند ولی قادر نشدند خللی در پیوند عمیق مردم با نظام اسلامی ایجاد کنند.
وی گفت: این جنایت ضدانسانی مظلومیت و حقانیت نظام اسلامی را به تمام جهانیان نشان داد و رسوایی حامیان این تروریست ها را بیش از پیش در نزد افکار عمومی رقم زد.
فرجیان با بیان اینکه صدام خبیث با حمایت آشکار و پنهان 35 کشور قصد داشت در مدت یک هفته خوزستان را به اشغال خود درآورد و در اهواز با خبرنگاران مصاحبه داشته باشد ولی با مقاومت و رشادت ملت ایران به خصوص خوزستانی های شجاع در اهداف خود ناکام ماند خطاب به تروریست ها و حامیان بی خرد آنان گفت: شما هیچ توانی برای مبارزه با جمهوری اسلامی و ملت ایران ندارید و انجام چنین اقدام های احمقانه ای نشانه ضعف و درماندگی شما است.
به گزارش ایرنا شرکت کنندگان در این مراسم که با همکاری انجمن حامیان توسعه خوزستان ، شهرداری منطقه 6 اهواز ، بنیاد شهید انقلاب اسلامی و نظام صنفی و منابع طبیعی اهواز و حمیدیه ترتیب یافته بود به صورت جمعی 24نهال در پارک شهید سبحانی اهواز غرس و نهال ها به تصاویر شهدای این حمله تروریستی نیز مزین شد.
به گزارش ایرنا در جریان حمله تروریستی اهواز در روز شنبه هفته جاری که به مناسبت نخستین روز از هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود 24نفر به شهادت رسیدند و 68نفر بر اثر شلیک مستقیم تروریست ها مجروح شدند.
هر پنج عامل تروریستی این حمله وحشیانه و غیرانسانی در رگبار متقابل نیروهای امنیتی و انتظامی به هلاکت رسیدند.
گروهک تروریستی و تجزیه طلب'الاحواز' که تحت حمایت مالی، رسانه ای و تسلیحاتی برخی کشورهای مرتجع منطقه از جمله عربستان سعودی ، امارات متحده عربی و سرویس های جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیستی است ، وقیحانه مسئولیت این حمله ددمنشانه را برعهده گرفت.
عوامل فریب خورده و بزدل این گروهک تروریستی در سلسله انفجارهای تروریستی در سال 1384 در اهواز که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی دیگری از شهروندان اهوازی شده بود دخالت مستقیم داشت.
مردم مومن و شهیدپرور اهواز با شرکت بی نظیر و باشکوه در مراسم تشییع پیکر شهدای تروریستی 31شهریور 1397 ، که در آن جمعی از مقامات کشوری ، لشکری و وزیران اطلاعات ، بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، دادگستری و رئیس سازمان بنیاد شهید ، نمایندگان مقام معظم رهبری ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند با سردادن شعارهای حماسی و شهادت طلبانه ، از اقدام های کور و ضدانسانی این گروهک تروریستی ابراز تنفر و انزجار کرده و خواستار برخورد قاطع با مزدوران و عوامل پشت صحنه تروریست ها شدند.
6065/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.