به گزارش ایرنا سعید فیوضی روز سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان دزفول در سالن فرمانداری افزود: دشمن آسیب به تاسیسات اقتصادی و خدماتی را برای ایجاد نارضایتی در جامعه در پیش گرفته است.
وی اظهار داشت: دشمن با تغییر رویه، هدف خود را از تاسیسات نظامی تغییر داده و آسیب به تاسیسات اقتصادی و خدمات رسان را مدنظر دارد.
وی از پدافند غیرعامل به عنوان تدبیری برای آینده یاد کرد و افزود: دشمن با نهایت استفاده از ظرفیت های رسانه ای خود برای ایجاد نارضایتی در ایران تلاش می کند.
مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان بر ضرورت هوشیاری در مقابله با توطئه های دشمن تاکید کرد و گفت: باید نقاط آسیب پذیر و مناطق حساس شناسایی و تدابیر لازم برای بروز حادثه در نظر گرفته شود.

** رزمایش پدافند شیمیایی در دزفول برگزار می شود
فیوضی از برگزاری 2 رزمایش پدافندی در استان خوزستان خبر داد و اظهار داشت: رزمایش پدافند پتروشیمی در ماهشهر و رزمایش پدافند شیمیایی در دزفول با محوریت نشت گاز کلر برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه این رزمایش اواخر آبان یا آذرماه در دزفول برگزار می شود، افزود: این رزمایش در تصفیه خانه شمال دزفول برگزار و دفاع مدنی هنگام بروز نشت گاز آموزش داده می شود.
وی گفت: باید در حاشیه این رزمایش ها آموزش های تخصصی نیز به مردم و دستگاه های مربوطه ارائه شود.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز در این نشست اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون با چندین مرتبه قطع برق و آب در شهرک های صنعتی مواجه بودیم که این قطعی باعث ایجاد اختلال در فعالیت واحدهای صنعتی می شد.
امیر عیسی زاده با بیان اینکه هر 10 دقیقه قطعی برق در واحدهای صنعتی منجر به قطعی سه روزه آب این واحدها می شد، افزود: اگر در مواقع بحرانی و حوادث غیرمترقبه این حوادث رخ دهد شرایط بحرانی تر می شود.
وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل می تواند امنیت روانی جامعه را تامین کند، گفت: هرگونه قطعی برق و آب فعالیت واحدهای صنعتی را تحت تاثیر قرار می دهد که باید در خصوص جایگزین کردن خدمات تدابیری اندیشیده شود.
عیسی زاده قطع خدمات در شرایط کنونی اقتصادی را غیرمنطقی دانست و افزود: برای مردم دزفول نبود خدمات زیرساختی قابل قبول نیست.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت ها در مناطق محروم اظهار داشت: بالای 72 درصد از مساحت شهرستان دزفول در بخش های محروم سردشت و شهیون واقع شده که از ابتدایی ترین امکانات و خدمات بی بهره اند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: نبود امکانات در مناطق روستایی منجر به مهاجرت به حاشیه شهرها شده است که این موضوع مشکلات دیگری را ایجاد می کند.
علی رمضان احمدی مدیر بحران و پدافندغیرعامل آب وفاضلاب استان خوزستان نیز گفت: خشکسالی بی سابقه ای در سال های اخیر در کشور داشته ایم که با وجود همکاری های انجام شده کمترین مشکلات بویژه در حوزه آب ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه اکثر قطعی آب به علت قطعی برق بوده است؛ افزود: تاسیسات آب و برق باید از یکدیگر جدا شوند.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر حدود 40 درصد تاسیسات آب وفاضلاب استان خوزستان به دیزل ژنراتور متصل شده است که امیدواریم تا ماه های آینده به حدود 80 درصد برسد.
وی افزود: تابستان امسال کمترین مشکل را در حوزه آب در دزفول داشتیم که البته برخی مشکلات به علت شکستگی بود.

** کانون های بحرانی در دزفول شناسایی می شوند
شهردار دزفول نیز در این نشست گفت: با توجه به اهمیت پدافندغیرعامل در حال حاضر در حال انعقاد قراردادی با دانشگاه چمران اهواز برای شناسایی کانون های بحرانی دزفول هستیم.
محمدعلی دوایی فر افزود: در این طرح جامع، نقاط آسیب پذیر، رودخانه، ساحل دز، اسکان عشایر، مباحث قومیتی و تخلیه فاضلاب شناسایی می شوند.
وی اظهار داشت: نداشتن پیوست پدافندغیرعامل یکی از نمونه هایی است که در استان مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
شهردار دزفول افزود: بناهای تاریخی ارزشمندی در بافت قدیم دزفول وجود دارد ولی با یک زلزله شاهد تلفات جانی بسیاری در این بافت خواهیم بود که نیاز است پدافند غیرعامل در این بافت ورود کند.
وی گفت: شهرداری در طرح های اساسی پیوست پدافند غیرعامل را برای بروز حداقل تلفات در هنگام حوادث الزامی کرده است.
مدیر امور آب وفاضلاب دزفول نیز اظهار داشت: متاسفانه هنوز مردم دزفول آموزش های لازم هنگام حوادث را فرا نگرفته اند و نمی دانند هنگام بروز حادثه نباید در محل تجمع کنند.
جمال الدین برفر افزود: شهرستان دزفول افزون بر 130 هزار اشتراک آب و 43 هزار اشتراک فاضلاب دارد که توزیع عادلانه به این مشترکان هدف ماست ولی در برخی موارد کمبود امکانات مشهود است و باید نگاه ویژه ای به آب وفاضلاب داشت.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.