دکتر حمید رضا غفوری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دفتر فنی دانشگاه 16 پروژه فعال دارد که از این تعداد چهار مورد تکمیل شده و یا در آستانه تکمیل هستند و امید است تا پایان سال 6 پروژه دیگر به این مرحله برسند که با تکمیل آنها حدود 22هزار متر مربع به زیربنای دانشگاه اضافه شود.
وی افزود: ساختمان دانشکده عمران و معماری و دانشکده هنر شوشتر، آزمایشگاه شیمی و پتروشیمی و آزمایشگاه مرکزی دانشکده کشاورزی تکمیل شده و دانشکده علوم آب، دانشکده تربیت بدنی، ایستگاه پمپاژ آب خام و مجتمع جدید دانشکده علوم تربیتی نیز به زودی تکمیل می شوند.
غفوری ادامه داد: ساختمان ها بعد از تکمیل برای بهره برداری نیاز به تجهیز دارند و با توجه به مشکلات اعتباری سال گذشته وامسال، سرعت تجهیز پروژه هم پای تکمیل آنها پیش نرفته است.
معاون طرح و برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اولویت کاری ما باید تجهیز پروژه ها باشد تا پروژه های تکمیل شده به مرحله بهره برداری برسد.

**تمام خوابگاههای سطح سه و چهار به سطح یک تبدیل شده اند
وی در ادامه به حوزه تعمیرات دانشگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به فرسودگی ساختمان های خوابگاهها، دانشکده ها و سایر اماکن، تمرکز بر روی حوزه تعمیرات دانشگاه است ولی بودجه تعمیرات امسال با کاهش اعتبار مواجه بوده است و با توجه به محدودیت اعتبارات اولویت برای تعمیرخوابگاهها با اولویت تعمیرات زیربنایی است.
غفوری با اشاره به چهار محور شاخص در بخش تعمیرات در سال های 96 و 97 بیان کرد: نخستین محور، بازسازی سیستم های خنک کننده مرکزی است که در این راستا چیلر و برج خنک کننده جدید خریداری شد و سه برج خنک کننده به صورت کامل بازسازی شد.
معاون طرح و برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: سال گذشته در سه بلوک خوابگاهی 151 کولر و سال جدید 160 کولر در چهار بلوک دیگر نصب شد و 120 کولر دیگر در صورت تامین اعتبار وارد می شود.
وی اظهار داشت: بازسازی کل زیرساخت های برقی با توجه به افزایش تعداد کولرها نیز انجام شد و هشت تا 10 برابر هزینه خرید کولرها برای تقویت برق هزینه شد.
غفوری ادامه داد: از آنجایی که معماری ساختمان ها در خوابگاههای متناسب با اقلیم منطقه نبود اصلاح معماری در ساختمان های انجام شد و تمام پنجره های بلوک ها را با پنجره های دوجداره در سال گذشته جایگزین شد.
معاون طرح و برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: در مجتمع خوابگاهی دختران دانشگاه شهید چمران اهواز 12 بلوک خوابگاهی با حدود چهار هزار نفر ظرفیت و در بلوک های خوابگاهی پسران 6 تا هفت بلوک با ظرفیت بین 2 تا 2هزار و 500 نفر وجود دارد.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.