علی محمد زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها با مشارکت بنیاد برکت در بخش های مرکزی و عقیلی گتوند در حال اجرا هستند.
وی اظهار داشت: احداث یک دستگاه پل با 2 دهانه هشت متری در محور روستای آبید، احداث کانال آب بر (قنو) و گابیون بندی در محور کیارس - پل پرزین و همچنین 2 پل پنج دهانه و چهار دهانه هشت متری در منطقه کیارس در بخش مرکزی از طرح های در دست اقدام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گتوند می باشند.
محمدزاده افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 130 میلیون ریال از اعتبارات بنیاد برکت در حال اجرا می باشند.
وی با بیان اینکه عملیات اجرای این طرح ها در بهمن ماه پارسال آغاز شده است، گفت: این طرح ها در نقاط حادثه خیز اجرا می شوند که با اجرای آنها بخش زیادی از حوادث کم می شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گتوند آشکارسازی و ایمن سازی 2 نقطه پر حادثه سه راهی گتوند - شوشتر - دزفول و سه راهی روستای سله چین شامل نصب سرعتگیر و نصب علائم هشداردهنده در این نقاط را از طرح های ایمن سازی محورهای حوزه استحفاظی این شهرستان عنوان کرد و افزود: نصب 150 مورد علائم و گاردریل برای حفاظ 15 پل در محور اصلی، خط کشی محورهای اصلی و فرعی در حوزه استحفاظی به طول 220 کیلومتر و شانه سازی محور اصلی در ورودی گتوند به طول سه کیلومتر از دیگر طرح های راهداری گتوند می باشند.
وی گفت:‌ رفع نقاط حادثه خیز و بازکردن دید رانندگان در محور پل پرزین، احداث پل و زیرسازی راه در محور گتوند به دزفول از محور آبید علیباز وآبید حاجی بابا و همچنین نصب50عدد علائم در این محور در حال انجام است.
محمدزاده بالا بردن سطح راه به طول 2 کیلومتر ازمحل قیر یارانه ای از روستای مرتضی تا روستای شهید محمدی در بخش عقیلی با همکاری بخشداری را از اقدامات انجام شده در گتوند دانست و افزود: تعمیر پل کیارس، لکه گیری محورهای اصلی و فرعی و همچنین راه های روستایی به مقدار920 مترمربع در بخش مرکزی و نصب علائم از پل شور تا روستای بدیل به طول 10 کیلومتر از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان می باشند.
وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها در مجموع افزون بر 20 میلیارد و 140 میلیون ریال از اعتبارات سیل، تملک دارایی های سرمایه ای و طرح های عمرانی استانی هزینه می شود.
شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، جنت مکان، سماله، صالح شهر، ترکالکی و 45 روستا است.
7467/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.