یوسف زمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شوش شهری تاریخی و دارای جاذبه های بی شمار گردشگری است و ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر خارجی دارد لذا هرگونه سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در این شهرستان، اقتصادی است.
وی با دعوت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در این شهر گفت: شهرداری شوش برای کمک به سرمایه گذاران و بسترسازی لازم آمادگی کامل دارد.
زمانی افزود: برای جذب گردشگر و سرمایه گذار از تمام ظرفیت ها باید استفاده کنیم که این امر انگیزه لازم و همت تمام مسئولان را می طلبد.
شهردار شوش گفت: رستوران سنتی انارگل با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر شوش در زمینی به وسعت 260 مترمربع با 25 میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی در حال تکمیل است و اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: این مجموعه سنتی از بخش های مختلف غذاخوری به شکل محلی و سنتی برخوردار بوده و در نماسازی های داخلی آن از سبک های معماری ایرانی و آثار تاریخی و مذهبی شهر شوش استفاده شده است.
زمانی گفت: این رستوران با ظرفیت پذیرایی 150 نفر دارای سیستم هوشمند و تجهیزات کامل است و انواع غذاهای سنتی و محلی، شربت و دمنوش را به مشتریان عرضه خواهد کرد.
وی افزود: با بهره برداری از این رستوران سنتی 15 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.
شهرستان شوش با برخورداری از جاذبه های تاریخی و مذهبی مقصد نخست گردشگرانی است که به ایران سفر می کنند.
شهر باستانی شوش با قدمتی بیش از هفت هزار سال یکی از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت عیلامی و همچنین پایتخت زمستانی پادشاهان هخامنشی بود.
محوطه تاریخی شوش وزیگورات چغازنبیل 2 اثری هستند که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده اند.
شهر شوش در فاصله 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.