جمعی از ساکنان خیابان پاسداران و عابرانی که از این منطقه گذر کردند روز یکشنبه در تماس با خبرنگار ایرنا نگرانی خود را بابت تخلیه زباله عفونی در این خیابان اعلام داشته و خواستار رسیدگی سریع مسئولان محلی برای جمع‌آوری زباله‌های عفونی شدند.
به گفته این شهروندان از آنجا که زباله‌های عفونی از جمله زباله‌های ویژه‌ای هستند که حاوی بسیاری از عوامل بیماری‌زا بوده و میزان آلودگی آنها بالاست باید به‌صورت ویژه و جدا از سایر زباله‌ها جمع‌آوری، معدوم و از انتشار آن‌ها در محیط‌زیست جلوگیری شود.
رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شادگان یکشنبه در گفت ‌ وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تائید خبر تخلیه زباله‌های عفونی در خیابان پاسداران این شهر گفت: به شهرداری شادگان به دلیل جمع‌آوری نشدن این زباله‌ها تذکر داده ‌شده است.
رحیم مجدمی گفت:در صورت ادامه این روند و جمع آوری و معدوم نشدن زباله های عفونی شهرداری شادگان به دادگاه معرفی می شود.
وی دفع نشدن زباله‌های عفونی را تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و محیط‌ زیست عنوان کرد و اظهار داشت: اکثر این زباله‌ها سرنگ‌ انسولین بوده و منشا آنها مشخص نیست و بازدید میدانی از این مکان بیانگر این واقعیت است که این زباله ها چند روز است که در این منطقه انباشته شده و جمع‌آوری نشده اند.
مجدمی گفت:زباله‌های مطب‌ها و تنها بیمارستان شادگان به‌صورت بهداشتی جمع‌آوری و دفع می‌شود ولی منشا زباله‌های عفونی رها شده در حاشیه خیابان پاسداران احتمالا مصرف شخصی سرنگ‌های انسولین می باشد.
شهرستان شادگان در 75 کیلومتری آبادان و 120 کیلومتری اهواز واقع است.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.