دکتر محمد علی شیخی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 80 درصد عمل ها مربوط به بیماری های عروق کرونر، 10 درصد مربوط به بیماران مادرزادی و 10 درصد مشکلات دریچه ای است که در بیمارستان گلستان اهواز نیز به این شکل انجام می شود.
وی در خصوص مراقبت های بعد از عمل بیماران قلبی گفت: بیماران قلبی بسته به نوع بیماری و نوع عمل جراحی به مراقبت های خاص نیاز دارند به صورتی که بیماران که عمل جراحی عروق کرونر انجام داده اند بعد از جراحی باید ریسک فاکتورها و عوامل خطر را کنترل کنند تا بیماری آنها عود نکند.
شیخی ادامه داد: کنترل فشار خون، قند، چربی، رژیم غذایی، تعادل وزن و مصرف نکردن دخانیات برای این گونه بیماران توصیه می شود تا دوباره دچار تنگی عروق کرونر نشوند.
رئیس مرکز آموزشی، درمانی گلستان اهواز بیان کرد: در بیماران با مشکلات دریچه ای علاوه بر این عوامل، باید داروهای خود از جمله ضد انعقادی، ضد چربی و آسپرین را منظم مصرف کنند.
وی اضافه کرد: در بیماران با مشکلات مادرزادی که مورد جراحی قرار گرفته اند نیز علاوه بر مصرف منظم داروها باید اکو و آزمایشات سریال را انجام دهند هر سه ماه یک بار به متخصص قلب برای ویزیت مراجعه کنند.
شیخی گفت: تشخیص بیماری قلبی و عروقی با شرح حال و معاینه پزشکی شروع می شود و در 70 تا 80 درصد موارد با یک معاینه و شرح حال، بیماری عروق کرونر قلب قابل تشخیص است.
این فوق تخصص جراحی قلب اظهار داشت: اقدامات تکمیلی تشخیصی با نوار قلب، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش و عکس و تصویربرداری هسته ای، سی تی اسکن، سی تی آنژیوگرافی و آنژیوگرافی به عنوان استاندارد طلایی تشخیص در بیماری های عروق کرونر انجام می گیرد.
وی در ادامه گفت: ماهانه به طورمتوسط حدود 2 هزار و 500 عمل جراحی در اتاق های عمل و سالانه بیش از یک هزار عمل جراحی قلب در بیمارستان گلستان اهواز انجام می شود.
شیخی اضافه کرد: سالانه بیش از 100 هزار نفر به اورژانس و بیش از 150 هزا نفر به درمانگاههای تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان مراجعه می کنند.
رئیس مرکز آموزشی، درمانی گلستان اهواز بیان کرد: حدود 700 تخت در بیمارستان گلستان اهواز فعال است.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.