رئیس هیئت رزمندگان شهرستان هندیجان گفت: با حضور مادرانی که اشک‌های فراوان بر گونه‌های آنان نشان از معرفت به شش ماهه شهید کربلا دارد، مراسم بزرگ داشت سرباز حضرت سیدالشهدا(ع) در شهرستان هندیجان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، با حضور جمع کثیری از مادران و فرزندان شش ماهه، مراسم باشکوه شیرخوارگان حسینی در فاطمیه کوی کهباد واقع در هندیجان شمالی برگزار شد.

سید محمد تقی تقوی رئیس هیئت رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بندر هندیجان، اظهار کرد: ما در این ماه محرم علاوه بر برنامه‌های سوگواری و مناسبت‌های مختلف مذهبی سه برنامه ویژه اجرا خواهیم نمود.

وی افزود: یکی از این مراسم‌ها، مراسم شیرخوارگان حسینی می باشد که تجلیل از شش ماهه کربلا حضرت علی اصغر(ع) است. امسال نیز همچون سال‌های گذشته در محل منطقه کهباد برگزار گردید.

تقوی ادامه داد: هر ساله مراسم شیرخوارگان حسینی با شکوه و با جمعیت بسیار زیادی در حدود 2 هزار نفر در حسینیه فاطمیه برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم شیرخواره آن ‌قدر باشکوه و عظیم است که حتی حسینیه‌های بزرگ گنجایش حضور مردم را ندارند و به علت کمبود مکان شرمنده خواهران و مادران شدیم.

رئیس هیئت رزمندگان شهرستان هندیجان عنوان کرد: بحث شیرخوارگان حسینی در حال تبدیل به مراسم بزرگ جهانی است که حدود 50 کشور جهان همراه با کل شهرها و مناطق کشور این مراسم را برگزار می‌کنند.

WhatsApp Image 2018-09-14 at 10.25.38 PM

WhatsApp Image 2018-09-14 at 10.25.40 PM

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.