نشست صمیمی و هم اندیشی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با اعضای کانون تعزیه در جهت هماهنگی بیشتر برگزاری این آئین سنتی در سطح شهرستان، در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، در آستانه ماه محرم با حضور ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی هندیجان، نشست مشورتی در جهت همفکری و برنامه‌ریزی برای برگزاری تعزیه حسینی با مسئولان گروه تعزیه در هندیجان برگزار شد.

مسعود میرزا پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان در این نشست اظهار داشت: کانون تعزیه و گروه‌های شبیه‌ خوانی وابسته به آن ‌یکی از مهم‌ترین و معتبرترین پایگاه‌های هنری برای به تصویر کشیدن رویدادهای مذهبی و دینی با بیان هنری هستند.

وی افزود: این ظرفیت مهم باید تقویت‌ شده و سازوکار مناسبی را برای ماندگاری و ادامه حیات آن در نظر گرفت. ما در شهرستان هندیجان از هنرمندان تعزیه حمایت خواهیم کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: اعتبار و میزان ارزشمندی این هنر کهن و سنتی را مردم و حضور حداکثری آنان تعیین می‌کند. بنابراین مردم عزیز ما با حضور خود توان هنرمندان را افزایش می‌دهند.

وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان تمام توان و ظرفیت خود را جهت حمایت از این هنر و هنرمندانش به کار خواهد گرفت و هماهنگی برای ثبت کانون تعزیه در هندیجان نخستین گام در این راستا می باشد.

میرزا پور طی پیشنهادی عنوان کرد: با همکاری شهرداری هندیجان مکانی مناسب برای اجرای تعزیه و نمایش‌های خیابانی در نظر گرفته شود تا ضمن دسترسی آسان مردم، این مرکز به ‌عنوان نمادی از فرهنگ، هنر دینی و ایرانی در جلوه عمومی قرار گیرد.

محمدمهدی صادقی مسئول روابط عمومی کانون تعزیه هندیجان ضمن تشکر از حضور مسئولان فرهنگی در این نشست، اظهار کرد: در گذشته برخی بی‌مهری‌هایی که به این کانون شده بود؛ سبب شد عزیزان از این وضعیت ناراحت باشند اما به یاد مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) و حضور شما بزرگواران امیدواریم امسال بهتر از سال ‌های گذشته باشیم.

وی افزود: برخی از اعضای کانون تعزیه نیازمند حمایت معنوی مسئولان هستند از جمله برقراری بیمه هنرمندان که می‌تواند گام مهمی در حمایت از هنرمندان تعزیه باشد. همچنین تهیه یک سیستم صوتی مناسب جهت ادای فریضه مهم تعزیه نیز لازمه کار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.