به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شاهین حسنوند روز پنجشنبه افزود: شخصی با مراجعه به این پلیس و طرح شکایت بیان داشت در حالیکه کارت عابربانک در اختیار خودش بوده، در چندین مرحله مبالغ بالایی از حسابش برداشت شده است.
وی گفت:با ثبت اظهارت وی، و تشکیل پرونده، و انجام بررسی‌ تخصصی و تحقیقات فنی مشخص شد، متهم مقداری از وجه را به صورت نقدی و بقیه را از کارت خوان برداشت کرده است.
حسنوند ادامه داد:پس از تکمیل تحقیقات، متهم شناسایی شده و وی به همراه دستگاه اسکیمر و کارت بانکی جعلی مورد استفاده، توسط پلیس فتا دستگیر شد که در ابتدا منکر همه موارد اتهامی شد اما در نهایت با روبه رو شدن با مستندات ارایه شده لب به اعتراف گشود.
وی افزود: این فرد با کمک یک همدست ، در قالب دستفروش با فروش کالا به مالباخته و در هنگام کشیدن کارت در دستگاه کارت خوان، با بهانه‌ مختلف مانند معیوب بودن کارت یا اشکال در شبکه، به صورت مخفیانه کارت را از دستگاه اسکیمر که به شکل حرفه‌ای از چشم مشتریان پنهان کرده عبور می‌داد و اطلاعات کارت را سرقت می‌کرد.
رییس پلیس فتا خوزستان در توصیه‌ به هموطنان گفت: شهروندان حتی در هنگام خرید از فروشگاه‌های معتبر نیز باید خود اقدام به کشیدن کارت و وارد کرن رمز در دستگاه کنند؛
همچنین دقت کنند که دستگاه کارت خوان فروشگاه چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه‌ای اضافه نداشته باشد.
وی با تاکید بر اهمیت حفاظت از اطلاعات بانکی به شهروندان توصیه کرد تا هنگام خرید مراقب باشند که در دام اسکیمر نیفتند و حتما از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز خرید کنند.
وی گفت: همچنین شهروندان تا جایی که امکان دارد از دست‌فروشان دوره‌ گرد و یا فروشندگان سیار که دارای دستگاه‌‌های کارت خوان هستند، خرید نکنند.
وی با بیان اینکه تغییر رمز ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است افزود:از شهروندان می‌خواهیم‌، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.