به گزارش ایرنا، غلامرضا شریعتی چهارشنبه در آیین گشایش و راه اندازی سامانه مشعل بدون دود واحد بهره برداری شماره 3 اهواز واقع در بنگستان این کلانشهر، اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی در استان که هرچه زودتر باید نسبت به رفع آن اقدام شود موضوع سوختن گازهای حاصل از تولید نفت در مشعل است.
وی با اشاره به اینکه شرکت ملی مناطق نفت خیر جنوب گام های موثری در این زمینه برداشته ، بیان داشت: فلرسوزی یکی عوامل آلایندگی استان به شمار می آید که هم اکنون از نظر زیست محیطی مورد توجه قرار گرفته است.
شریعتی با تاکید بر اینکه مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون اجرای سامانه مشعل بدون در بنگستان را همراه با بازگشت هزینه های انجام شده در این طرح عنوان کرده، گفت: با توجه به این گزارش این سوال به وجود می آید که چرا طی 60 سال گذشته در استان خوزستان این اقدام صورت نگرفته و مردم دچار مشکلات زیستی محیطی هستند.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان یادآور شد: یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت از استان خوزستان موضوع آلاینده های زیست محیطی است و به نظر می رسد که صنعت نفت باید پیش از این برای رفع این مشکل برنامه ریزی می کرد.

*پروژه های ملی و عوارض محلی
شریعتی یکی با بیان اینکه پروژه ها و طرح های ملی عموما همراه با عوارض محلی هستند، گفت: به عنوان مثال نفت هم یک طرح ملی است که برای مردم عوارضی را به وجود آورده است و از آنجایی که مدیران این صنعت هم استانی های این مردم هستند، باید در جهت رفع مشکلات گام بردارند.
وی با اشاره به اینکه شاید در گذشته موضوع زیست محیطی برای مدیران صنعت نفت اهمیت نداشته، ادامه داد: حق مردم این استان داشتن هوای پاک و سالم است و به همین خاطر باید حقوق مردم خوزستان را دنبال کنیم.
استاندار خوزستان افزود: مردم نیاید در معرض چنین آسیب هایی قرار بگیرند و با استفاده از ظرفیت های که داریم از فرصت ها برای ایجاد ثروت و حفظ سرمایه و جان انسان ها استفاده کنیم.
نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه نباید کاری کنیم که به سبد خانوارها بیش از حد متوسط کشور هزینه درمانی اضافه شود، گفت: اگر چنین چیزی رخ دهد مردم فقیر تر زندگی می کنند و با مشکلات متعدد مواجه خواهند بود.
شریعتی یادآور شد: برخی بی توجهی ها باعث شده تا سلامت مردم به خاطر این میزان از آلایندگی نفتی در معرض خطر قرار بگیرد.

*گاز مشعل های نفتی ،خوراک برای پتروشیمی ها
استاندار خوزستان همچنین یادآور شد: با انجام اقداماتی مانند بنگستان علاوه بر تولید ثروت ، نیاز پتروشیمی های استان به خوراک تامین خواهد شد و این موضوع باعث رشد ارزش افزوده بیشتری می شود.
شریعتی با بیان اینکه پتروشیمی ها به دلیل نداشتن خوراک با 70 درصد ظرفیت کار می کنند، بیان داشت: جمع آوری فلر از مشعل های نفتی طی چهار سال یک و دو دهم میلیارد دلار ارزش دارد که این خود یک سرمایه ملی است و باید در اختیار واحدهای پتروشیمی قرار بگیرد.

*28 مخزن نفتی غرب کارون نباید به سرنوشت چاه های قدیمی مبتلا شوند
استاندار خوزستان همچنین یادآور شد: یکی از مهم ترین پروژه های نفتی کشور بهره برداری از 28 مخزن جدید نفتی در غرب کارون است که 15 هزار شغل ایجاد خواهد کرد.
وی یادآور شد: اجرای این طرح نباید اهمیت موضوعات زیست محیطی را زیر سوال ببرد و به سرنوشت مشعل چاه های نفتی قدیم مبتلا شوند.
شریعتی خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس وعده های داده شده تا 30 ماه دیگر حداکثر فلر سوزی در چاه ها به دو درصد برسد تا شاهد استانی پاک و سالم باشیم.

7148/602
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.