به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری خوزستان در محل استانداری افزود: حدود چهار هزار و 500 تشکل دینی با رویکرد برگزاری آیینهای مذهبی در استان فعال است و از همین رو خوزستان جز رتبه های اول کشور در تعداد تشکل های دینی است.
وی با بیان اینکه بیش از 45 هزار نفر در مدیریت تشکل های دینی فعالیت می کنند یادآور شد: در چهار ماهه نخست امسال بالغ بر 2هزار و 300 گواهینامه اموزشی برای آموزش این مبلغان صادر شده است.
بلک گردش مالی برای برگزاری مراسمات دهه محرم را یکهزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تمام این مبالغ توسط مردم تامین و هزینه می شود، 30 سامانه در استان برای مجموعه سازمان تبلیغات استان خوزستان طراحی شده که فعالیت های صورت گرفته را در اختیار مردم قرار می دهند.
وی با اشاره به اینکه 500 موسسه قرآنی در خوزستان ثبت شده است گفت: 50 هزار متعلم و نزدیک به 5 هزار معلم قرآنی در این مراکز قرآنی حضور دارند ضمن آنکه این مراکز برای فعالیت های خود متکی به مردم و منابع مالی خود هستند.
مدیرکل سازمان نبلیغات اسلامی استان یادآور شد: در 200 نقطه روستایی حساس استان فضلا و طلاب به همراه خانواده های خود حضور دارند تا از اعتقادات مرزبانی کنند.
به گفته بلکه 21 دبیرستان علوم و معارف اسلامی در استان فعال است که 95 درصد خروجی آنها به مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی راه پیدا می کنند.
وی ادامه داد: بودجه ما در بخش فرهنگ و گسترش دین صفر است از همین رو باید در اختصاص این اعتبارات تجدیدنظر شود.
**ثبت نام 921هزار و 853 دانش آموز در سال جدید
در ادامهمعاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه ماه مهر بهار تعلیم و تربیت است گفت: تکاپوی دانش آموزان در این ماه سبب تزریق امید به آینده در جامعه می شود از همین رو از این روز به عنوان نوروز دانش و آگاهی یاد می شود.
جمشید کمایی ادامه داد: در سال گذشته 884 هزار و 840 دانش آموز بدون احتساب نوآموزان پیش دبستانی، در استان خوزستان ثبت نام کردند که امسال تعداد این دانش آموزان به 921 هزار و 853 نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه تا این لحظه 37 هزار نفر بیشتر از سال گذشته نام نویسی کرده اند خاطر نشان کرد: با احتساب میانگین هر کلاس 37 نفره، در واقع ما در سال جاری به یکهزار کلاس درس جدید نیاز داریم.
کمایی با اشاره به اینکه استان خوزستان پس از تهران و خراسان رضوی بیشترین جمعیت دانش آموزی را دارد ادامه داد: آماده سازی مدارس، زیبا سازی فضای اطراف مدارس و رفع مشکلات ترافیکی دانش آموزان از جمله اقداماتی است که در ابتدای مهرماه با همکاری دستگاه ها باید صورت گیرد.
وی گفت: یکی از مهم ترین اولویت ها اداره کل آموزش و پرورش جذب صد درصدی پایه اولی ها است زیرا در این صورت هیچ بی سوادی به جامعه افزوده نمی شود، همچنین دیگر اولویت ما توجه به بازماندگان از تحصیل است.
به گفته کمایی مدارس روستایی، عشایری و مدارس مناطق حاشیه ای استان باید بیشتر مورد توجه فرمانداران، بخشداران و فرمانداران قرار گیرند.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: از شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان ها انتظار می رود که مساله تعلیم و تربیت در مناطق خود را رصد و جلسات مرتبط با آموزش و پرورش را به طور مستمر برگزار کنند.
کمایی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش به سبب لزوم مهارت آموزی و کارآفرینی در استان خوزستان باید مورد توجه قرار گی.رند.
وی در ادامه به مساله استقرار پایه دوازدهم در مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: امسال برای نخستین بار پایده دوازدهم به کلاس ها اضافه می شود درواقع دانش آموزان پایه دوازدهم امسال در یکسال هم دیپلم گرفته و هم خود را برای کنکور آماده می کنند که از همین رو باید بیشتر به آنها توجه شود.

**نبود قدرت برتر در منطقه عامل توهم صدام حسین
همچنین فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی تمام کشورهای منطقه و دشمنان علیه ایران با کشور عراق متحد شده بودند گفت: باوجود آنکه رژیم بعث عراق تا بن دندان مسلح بود اما آرزوی تسلیم مردم ایران را به گور برد.
سردار حسن شاهوارپور ادامه داد: صدام حسین به واسطه نبود قدرت برتر در منطقه دچار توهم شده بود و با همکاری سایر کشورها به ایران حمله کرد.
وی با اشاره به اینکه عراق پیش از شروع جنگ تحمیلی و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به خاک ایران تعدی می کرد یادآور شد: گذشته از تعرضات مرزی و حمله به شهرها، حدود یکهزار نفر پیش از شروع جنگ تحمیلی شهید شدند.
سردار شاهوارپور گفت: ملت ایران نه تنها تمایلی به جنگ با کشور عراق نداشت بلکه به گمان می کرد که پس از پیروزی انقلاب می تواند با این کشور روابط حسنه ای هم برقرار کند.
وی اظهار داشت: تا یک دهه پس از پایان جنگ تحمیلی نیز هیچ کدام از مجامع بین المللی کشور عراق را رسما به عنوان متعرض معرفی نمی کردند.
/6002/9887
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.