استاندار خوزستان گفت: برای ۲۸ مخزنی که قرار است بازسازی شود مسائل زیست محیطی برای تولید روزانه ۳۰۰ هزار بشکه جدید از هم اکنون پیش بینی شده است و مانند گذشته به این صورت که سال های بعد به فکر رفع مشکلات زیست محیطی این پروژه ها باشیم، نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی چهارشنبه 21 شهریورماه در آئین راه اندازی سامانه مشعل بدون دود بنگستان اهواز 3، اظهار داشت: خوشبختانه با بهره برداری از این طرح در مسیر رفع یکی از مهمترین چالش های استان گام برمیداریم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای کنترل بحران های محیط زیستی در استان همگان باید بسیج شوند، عنوان کرد: در طرح های توسعه در خوزستان علی رغم منافع ملی به عوارض محلی کمتر توجه شده است؛  با این وجود دولت یازدهم و دوازدهم در این زمینه توجه جدی داشته است و در حوزه های مختلف از جمله مهار ریزگردها و جمع آوری فلرهای نفتی ورود کرده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: بازگشت سرمایه این طرح در کمتر از یک ماه محقق میشود با این وجود شصت سال از این مخزن به این شکل استفاده شده است که عدم توجه به این مسأله سوال برانگیز است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اخیرا در حضور رئیس جمهور در عسلویه قراردادی به ارزش 1.2 میلیارد دلار امضا شد که هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی مارون کار جمع آوری فلرهای نفتی در طول 30 ماه با بازگشت سرمایه 4 ساله را انجام خواهند داد. 

شریعتی یادآور شد: همه ما باید به فکر خوزستان باشیم. هوای پاک حق مردم خوزستان است و باید این حق را استیفا کنیم و نگذاریم مردم در معرض این آسیب ها قرار بگیرند و نسبت به حفظ سرمایه انسانی خود تلاش کنیم و کاری نکنیم هزینه درمان در سبد هزینه خانوار افزایش یابد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اگر بنا باشد علت مهاجرت نخبگان از استان را رصد کنیم ناشی از همین مسایل و چالش های زیست محیطی است و باید این موارد را اصلاح کنیم.

شریعتی گفت: خدا را شاکریم که مسئولان شرکت نفت توجه ویژه ای به مسائل محیط زیستی و همچنین مسئولیت های اجتماعی دارند که از آنها صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای 28 مخزنی هم که قرار است بازسازی شود مسائل زیست محیطی برای تولید روزانه 300 هزار بشکه جدید از هم اکنون پیش بینی شده است و مانند گذشته به این صورت که سال های بعد به فکر رفع مشکلات زیست محیطی این پروژه ها باشیم نخواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: انشاالله تا 30 ماه آینده جشن مهار آلاینده های ناشی از فعالیت فلرهای نفتی تا 98 درصد را داشته باشیم و این گازها تبدیل به خوارک پتروشیمی و تولید ثروت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.