به گزارش ایرنا بهزاد جولایی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: شعار محوری امسال در هفته دفاع مقدس 'ما توانستیم' است که تلاش بر این است با توجه به تقارن این هفته با دهه محرم، فرهنگ عاشورا و فرهنگ دفاع مقدس نیز آمیخته و تبیین شوند.
وی برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس توسط بسیج دزفول در پارک دولت را یکی دیگر از برنامه های هفته دفاع مقدس دانست و گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته برپا خواهد بود که در روز پایانی آن مانور آبی خاکی به منظور نمایش عملیات های دوران دفاع مقدس برگزار می شود.
مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول افزود: به منظور تجلیل از نقش بانوان در دوران دفاع مقدس نیز همایشی توسط دفتر امور بانوان فرمانداری دزفول برگزار خواهد شد.
وی درخصوص موزه دفاع مقدس دزفول اظهار داشت: موزه دفاع مقدس در زیرزمینی به مساحت یکهزارو 200 متر راه اندازی خواهد شد که معماری موزه با همکاری دانشگاه جندی شاپور و چمران در حال انجام است ضمن اینکه بازسازی ادوات جنگی نیز برای نمایش در این موزه در حال انجام است.
جولایی با بیان اینکه بازدیدکنندگان زیادی از این موزه دیدن می کنند، گفت: موزه دفاع مقدس دزفول بازدیدکننده خارجی نیز دارد.
وی با اشاره به روزشمار هفته دفاع مقدس اظهار داشت: 31 شهریورماه روز صلابت و سلحشوری دفاع مقدس و صنعت دفاع نامگذاری شده است که در این روز رژه نیروهای مسلح روبروی شهیدآباد دزفول برگزار می شود و اقتدار نیروهای مسلح و نوآوری در صنعت دفاعی به نمایش درخواهد آمد.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دزفول ادامه داد: یکم مهرماه دومین روز هفته دفاع مقدس با عنوان علم و معرفت، نخبگان و روز سرباز نامگذاری شده که علاوه بر تجلیل از سربازان نمونه و نواختن زنگ مقاومت دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه ها تبیین می شود.
وی اظهار داشت: دوشنبه سومین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی، پدافند غیرعامل و حفظ غرور ملی نامگذاری شده است که دستاوردهای علمی و فرهنگی محور برنامه های این روز خواهد بود.
مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول افزود: چهارمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی نامگذاری شده که نقش محوری مردم در به ثمر رسیدن انقلاب در برنامه های مختلف بیان خواهد شد.
وی گفت: پنجمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی نامگذاری شده که از کالای ایرانی حمایت خواهد شد.
وی افزود: پنجم مهرماه نیز روز شهیدان، ایثارگران، جانبازان و فخرآفرینان نامگذاری شده است که در این روز عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران انجام خواهد شد.
جولایی اظهار داشت: ششم مهرماه نیز ولایتمداری، زنان و خانواده و سلامت نامگذاری شده است که در این روز نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس و تببین نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس محور برنامه ها خواهد بود و در روز پایانی هفته دفاع مقدس نیز با عنوان فرماندهان، عزت مداران و پیشکسوتان از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل خواهد شد.
شهر دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت 176 موشک دوربرد فراگ و اسکاد بی قرار گرفت؛ هواپیماهای دشمن 489 بمب و راکت بر سر مردم بی دفاع شهر دزفول فرو ریختند و پنج هزار و 821 گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد.
19 هزار و 500 واحد مسکونی، تجاری، آموزشی و مذهبی در این هشت سال بین 20 تا 100 درصد در دزفول خسارت دید.
مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر 2 هزار و 600 شهید، 400 جانباز، 452 آزاده و 147 جاویدالاثر تقدیم میهن اسلامی کردند.
به پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت جنگ تحمیلی این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری شد.
چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نامگذاری شده است.
هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه آغاز می شود.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.