به گزارش ایرنا سرهنگ سعید صریحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مرکز فرهنگی دفاع مقدس آبادان، شعار امسال هفته دفاع را 'ما توانستیم' بیان کرد و اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و شکست حصر آبادان هشت کمیته هماهنگی برگزاری برنامه های دفاع مقدس از جمله کمیته فرهنگی، فضاسازی و تبلیغات، ایثارگران، نظامی و انتظامی، پشتیبان، ورزش و جوانان و کمیته بانوان تشکیل شده است.
وی مهمترین برنامه نخستین روز هفته دفاع مقدس آبادان را دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران عنوان کرد و گفت: روایت گری در مدارس، تولید نماهنگ، کلیپ از دیگر برنامه های دفاع مقدس در آبادان است.
صریحی با اشاره به نواختن زنگ مقاومت در مدارس، بازدید دانش آموزان از باغ موزه دفاع مقدس در روز بازگشایی مدارس گفت: در سومین روز هفته دفاع مقدس همایش بزرگداشت شهدای آموزش و پرورش برگزار می شود.
وی تجلیل از انصاف و بازاریانی که در دفاع مقدس نقش موثری داشتند ، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری رژه نیروهای مسلح، گرامیداشت شهدای عملیات ثامن الائمه (ع) و غبارروبی از مزار شهدای آبادان و گرامیداشت شهدای مدافع حرم از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان در هفته دفاع مقدس است.
صریحی ، به صدا در آمدن بوق کشتی ها، خودروها و رژه مشترک نیروهای مسلح مستقر در شهرهای آبادان و خرمشهر شامل نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و عشایر همزمان با سالروز شکست حصر آبادان در روز پنج مهر را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد.
مسئول مرکز فرهنگی دفاع مقدس آبادان با اشاره به جایگاه دفاع مقدس در نظام جمهوری اسلامی نقش مردم در شکست حصر آبادان در دوران دفاع مقدس را مهم بیان کرد و گفت: اگر مقاومت مردم در شکست حصر آبادان نبود این شهر به تصرف دشمن در می آمد.
عملیات ثامن الائمه یکی از مهم ترین نبردهای دفاع مقدس است که در آن رزمندگان اسلام با اقتدار و ابتکار عمل توانستند شکست سختی را بر دشمن بعثی وارد سازند و حصر آبادان را در هم شکنند.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.