به گزارش ایرنا عزاداران حسینی و هیات های عزادار در شهرها و روستاهای استان خوزستان با برپایی آیین های sسوگواری و پوشیدن جامه سیاه ، در سوگ شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) ، بیرق های عزا را در مساجد جامع و حرم امامزادگان به اهتزاز درآوردند.
در شوشتر آیین سنتی نصب پرچم عزای حسینی با حضور پرشور مردم و سوگواران در حرم مطهر امامزاده عبدالله (ع) این شهر برگزار و تا پتاسی از شب ادامه داشت.
همچنین عموم مردم عزادار در شهرها و روستاها نیز با نصب نوشته ها ، مزین کردن منازل به پارچه های سیاه و برپایی تکایا ، خود را برای برگزاری آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان در ماه های محرم و صفر به خصوص دهه نخست محرم آماده کردند.
همچنین مراسم زیارت عاشورا صبح روز سه شنبه مصادف با روز اول ماه محرم در بقاع شاخص استان و بسیاری از مساجد ، حسینیه ها ، تکایا و منازل به صورت جمعی برگزار شد.
به همین مناسبت ، زیارت عاشورا در حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی(ع) با حضور انبوه عزاداران حسینی در فضایی از عشق و محبت به ساحت مقدس امام حسین(ع) برگزار شد.
برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از عموم مردم و هیات های عزاداری در شهرهای مختلف استان و برگزاری آیین عزاداری 'شب های بین الحرمین' در اهواز ، جلوه های دیگری از دلدادگی و محبت به خامس آل عبا حضرت امام حسین(ع) بود.
6065/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.