حجت الاسلام سید فخرالدین رضوی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:50 مبلغ از قم، 250 مبلغ مرد از شهرستان به همراه 60 بانوی مبلغه در هیات های مذهبی به تبلیغ معارف و ذکر مصیبت و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام محرم و صفر بخصوص دهه اول محرم می پردازند.
وی اقامه نماز جماعت، سخنرانی در آیین های عزاداری اباعبدالله(ع) و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی را از عمده فعالیت های این مبلغان در محرم و صفر عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم سخنرانی و تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع)، پاسخ به شبهات و سوالات جوانان و نوجوانان، بیان شاخصه های ولایت و ولایتمداری و ترویج فریضه امربه معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه های روحانیون و مبلغان اعزامی به مساجد در این ایام است.
حجت الاسلام رضوی از برپایی 350 ایستگاه صلواتی در مناطق مختلف شهر آبادان اشاره کرد و بیان داشت:با هماهنگی شهرداری آبادان 360 تکیه حسینی در حاشیه خیابان ها برپا می شود ضمن اینکه این تکایا به گونه ای مکان یابی شده اند که هیچگونه مزاحمتی در عبور و مرور شهروندان ایجاد نمی کنند.
وی ایام محرم و صفر را فرصتی مناسب برای انتقال ارزش ها، فرهنگ و تبیین اهداف عاشورا به نسل جوان دانست و بیان داشت: سخنرانی و مداحی ظرفیت مناسبی در راستای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) است.
در آستانه ماه محرم نقاط مختلف شهر آبادان سیاهپوش شده و تکایای عزاداری در مناطق این شهر برپا شده است.
آئین های عزاداری ماه محرم با حضور دل سوختگان حسینی از نخستین شب از ماه محرم به شیوه سنتی و به صورت هیاتی در مساجد ، حسینیه ها و تکایای آبادان برگزار می شود.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.