ابراهیم نجفیان شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: فضای کنونی بازار بسیار حساس است و برای کنترل قیمت ها در بازار نباید تنش و التهاب ایجاد کرد بلکه با مدیریت مناسب شرایط را کنترل و مهار کرد.
وی با اشاره به اینکه با شرایط فعلی بازار باید برخورد کارشناسی داشت گفت: وضعیت موجود در بازار رصد لحظه ای را می طلبد از همین رو در کنار ستاد تنظیم بازار قرارگاه نظارت بر بازار تشکیل شده که به صورت مستقیم برفعالیت اصناف متخلف نظارت کرده و در موارد لازم برخورد می کند.
معاونت امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه اضافه کرد: یکی از مواردی که در تنظیم بازار بسیار تاثیر گذار است و در اولویت ستاد تنظیم بازار است تامین کالاها ی اساسی است که برای تعدیل شرایط بازار به صورت روزانه کالای اساسی توزیع می شود.

** واردات گوشت قرمزگرم خارجی به خوزستان
معاونت امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: یکی دیگر از کالاهایی که مورد نیاز بازار است تامین گوشت قرمز است که برای تعدیل قیمت گوشت قرمز محموله های گوشت خارجی به صورت ماهانه وارد استان و توزیع می شود.
وی افزود: این گوشت در مناطق محروم توزیع می شود و هر چند این میزان گوشت تامین کننده نیاز بازار نیست اما می تواند مسکن خوبی برای شرایط فعلی بازار باشد.

** حلقه آخر تنظیم بازار سازمان صنعت است
نجفیان درادامه گفت: آخرین حلقه تنظیم بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت است و بسیاری از دستگاهها در تعادل شرایط بازار دخالت دارند که لازم است همه ورود کنند.
وی افزود: در خوزستان 43 هزار انبار کالا ثبت شده که برخی از آن ها ایراداتی دارند، برای اطلاع کامل از میزان کالاهایی که در استان برای توزیع در بازاروجود دارد باید اطلاعات کامل این انبارها جمع آوری شود.
معاونت امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد: همچنین 130 هزار واحد صنفی در استان وجود دارد که اگر مشارکت خوبی بین اصناف و سازمان صنعت و معدن وجود داشته باشد میتوان شرایط بازار و قیمت را کنترل کرد، اتاق اصناف باید به این موضوع ورود کند.

** دارندگان کارت بازرگانی هر تغییر را گزارش دهند
نجفیان بیان کرد: در تجارت خارجی یکی از مهم ترین موضوعات سو استفاده از کارت های بازرگانی است ، به همین منظور سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پالایشی را در خصوص کارت های بازرگانی موجود دراهواز، آبادان و خرمشهر انجام داده است تا هر گونه مشکل و یا شبهاتی که در خصوص کارت های بازرگانی وجود دارد برطرف شود.
وی گفت: دارندگان کارت بازرگانی در صورت کوچکترین تغییر در اطلاعات ثبت شده خود باید به این سازمان اطلاع دهند تا شفافیت در فعالیت های اقتصادی که در استان انجام می گیرد وجود داشته باشد.
معاونت امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهار داشت: برخی تاجران هستند که کارت های بازرگانی آن ها به نام فرد دیگری است و فعالیت هایی که انجام می دهند به نام آن ها ثبت نمی شود این روند می توانند تخلفات زیادی را به همراه داشته باشد و آمار و اطلاعات اقتصادی استان را دچار اخلال و اشتباه کند،می توان با مکانیزمهای نظارتی این موضوع را حل کرد.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.